Belangrijk nieuws! Sinds januari zijn wij samengevoegd met ons moederbedrijf Textkernel

CASE - Nedflex

Tijdbesparing en betere service door margefacturatie

Grootste uitdaging:
Onboarding naar eigen wens inrichten

De juiste ondersteuning voor de flexkrachten, inleners én bemiddelaars van Nedflex

De ideale portal voor flexkrachten, inleners en bemiddelaars, maar ook voor eigen medewerkers. Dat is waar e-UUR bij Nedflex de afgelopen jaren naar is uitgegroeid. De belangrijkste redenen daarvoor? De vele functionaliteiten – waaronder margefacturatie – de flexibiliteit en de zelfredzaamheid.

“Sinds een paar jaar werken we met de ERP-oplossing van AFAS”, vertelt Sales Director Nick Bos. “Voor ons een flinke stap vooruit, omdat we nu alle processen in één backoffice kunnen verwerken. En met de komst vanAkyla, in 2018, hebben we nog een grote stap voorwaarts gezet. We hebben nu een portal waarmee we voor zowel onszelf als onze klanten flexibiliteit creëren. De combinatie van AFAS en Akyla is voor ons dan ook perfect. We werken samen met partners die écht goed zijn in hun niche.” Niet voor niets tipte AFAS Bos om eens in gesprek te gaan met Akyla. Akyla is preferred supplier, een best of breed-oplossing die goed aansluit op de ERP-oplossing van AFAS. “En inderdaad, Akyla is voor ons de beste keuze gebleken”, zegt Bos. “Onze partners zien de portal in hun eigen look and feel, er is een handige app beschikbaar en dankzij Akyla hebben we ook de margefacturatie volledig kunnen automatiseren. En dit zijn nog maar drie van de vele voordelen.”

“Wij bepalen zelf hoe de onboarding van flexkrachten verloopt”

Eén van de grootste voordelen wil Bos graag apart toelichten: de flexibiliteit. “De portal is naar eigen wens in te richten. Een goed voorbeeld is het proces van onboarden. Voorheen, in onze oude software, werd dit voor ons bepaald. In e-UUR kunnen wij volledig zelf bepalen hoe de onboarding van flexkrachten verloopt. Zo hoeven wij Nederlandse flexkrachten tijdens het proces niet te vragen of zij via ons een zorgverzekering willen afsluiten, terwijl deze vraag bij buitenlandse flexkrachten juist niet mag ontbreken. In e-UUR kan ik alle onnodige vragen weglaten en vragen die belangrijk zijn voor een bepaalde groep juist toevoegen. Dat werkt sneller en efficiënter.” In de loop der tijd heeft Nedflex het onboardingproces overigens steeds korter en effectiever gemaakt. Van zes stappen is de inschrijving terug gebracht naar slechts drie stappen. Bos: “Dat heeft voordelen voor onze flexkrachten, maar zeker ook voor ons. We krijgen ingevulde inschrijvingen namelijk veel sneller binnen, omdat flexkrachten en klanten er zo weinig werk aan hebben.”

App voor urenregistratie en méér

De reacties van flexkrachten zijn dan ook goed, en dat komt onder meer door die gemakkelijke en snelle onboarding. “Maar laten we de simpele urenregistratie, bijvoorbeeld in de app, ook niet vergeten”, voegt Bos toe. “Als ik heel eerlijk ben vind ik het niet meer dan normaal dat die app er is, maar toch zijn er partijen die geen app aanbieden. Daarmee heeft Akyla dus een streepje voor. De app werkt ook heel gemakkelijk. Bovendien hebben flexkrachten dankzij de app hun gewerkte uren, loonstroken en andere belangrijke documenten altijd binnen handbereik, waardoor we ze sneller kunnen bedienen.”

“Met e-UUR kunnen wij onze inleners ontzorgen”

Ook inleners reageren positief op e-UUR. Over de urenregistratie bijvoorbeeld, vertelt Bos. “Voor veel inleners was uren aanleveren altijd een flinke klus. Nu kunnen gewerkte uren rechtstreeks uit een kloksysteem in e-UUR worden geschoten. Waar een inlener voorheen misschien een uur kwijt was aan de urenregistratie, is dat nu tien minuten. Een wereld van verschil, en daar doen we het voor. Natuurlijk is het belangrijk dat wij zelf effectief kunnen werken, maar dat wij onze klanten kunnen ontzorgen: dát is waar het voor ons echt om draait. Het mooie is verder dat wij e-UUR voor grote klanten volledig op maat kunnen maken. De portal is voor al onze inleners in grote lijnen hetzelfde, maar kleine (essentiële!) details verschillen. Ik kan zelf functionaliteiten toevoegen of juist weglaten – ideaal.”

Maatwerk leveren door e-UUR

Die zelfredzaamheid – lees: de mogelijkheid om e-UUR gemakkelijk zelf aan te kunnen passen – is volgens Bos van grote toegevoegde waarde. “Hierdoor kunnen wij voor iedere klant maatwerk leveren, en dat is precies wat wij willen. Wat zeg ik: maatwerk willen leveren zit al 27 jaar in het DNA van ons bedrijf. Dat wij dit nu ook met onze portal kunnen waarmaken is geweldig! En het is ook een belangrijk unique selling point tijdens gesprekken met nieuwe relaties. Regelmatig zien we verbaasde gezichten aan tafel als wij vertellen over de portal en de mogelijkheden. Ja, e-UUR speelt zeker mee in de beslissing van nieuwe inleners om voor Nedflex te kiezen.”

Zelfredzaamheid voor bemiddelaars

Net als voor inleners zijn ook voor bemiddelaars de werkzaamheden met de komst van e-UUR vergemakkelijkt. “Nedflex bedient een grote groep bemiddelaarsklanten die, onder hun eigen naam of de naam van Nedflex, het land in gaan om nieuwe klanten en medewerkers te werven. De eerder genoemde zelfredzaamheid is ook voor hen van toepassing. Plaatsingen aanmaken, mutaties op gegevens doen: het grootste gedeelte van hun administratie kunnen zij dankzij de bemiddelaarsfunctionaliteit al in e-UUR kwijt. Bemiddelaars zijn dan ook unaniem tevreden over de portal”, zegt Bos. “Het is onze wens om de portal nog verder uit te breiden. Momenteel zijn er voor bemiddelaars nog drie verschillende systemen in omloop, en wij willen twee van die systemen in e-UUR integreren. e-UUR wordt straks het enige aanspreekpunt van waaruit bemiddelaars allerlei acties kunnen uitvoeren, denk aan een kredietcheck aanvragen of onze cao-regels opvragen.”

Tijdbesparing en betere service door margefacturatie

Voor de groep bemiddelaarsklanten én de Nedflex-medewerkers die zich hiermee bezig houden is ook de margefacturatie in e-UUR een grote vooruitgang. Bos: “Voorheen waren bij ons intern twee mensen een volledige dag bezig met de margefacturatie. Iedere bemiddelaar moest zelf zijn of haar margefactuur opmaken en naar ons verzenden, en die factuur werd vervolgens door ons gecontroleerd, ingeboekt en betaald. Nu zet één van onze eigen medewerkers in slechts twee uur de facturen voor al onze bemiddelaars klaar. Leuk feitje: al die bemiddelaars zien op die factuur hun eigen logo en gegevens. De bemiddelaars krijgen vervolgens een seintje en hoeven de factuur alleen nog maar goed te keuren, waarna ‘ie uitbetaald wordt. Naast tijdbesparing is een verbetering in service dan ook een belangrijk voordeel van de margefacturatie. Samen met alle andere voordelen, zoals al uitgebreid besproken, maakt dit dat e-UUR voor ons de ideale flexportal is.”

Nedflex maakt gebruikt van:

Meer cases

-7FTE

benodigd op backoffice

-9

urenverwerkers nodig

Benieuwd welke impact ons platform kan hebben op jouw flexbedrijf?

Geheel vrijblijvend

Meer cases

Ontdek hoe zij resultaat boeken met Akyla

+47%

uur verwerkt per FTE

+100%

omzet met dezelfde mensen

+15%

Stijging in productiviteit

4x

sneller uitrollen

Wij gaan verder als:

Sinds januari zijn wij samengegaan met ons moederbedrijf Textkernel. Onze website zal eind april 2024 overgaan naar Textkernel website. Tot dit tijd vind je nog steeds relevante informatie over ons mid-office platform.