Belangrijk nieuws! Sinds januari zijn wij samengevoegd met ons moederbedrijf Textkernel

Stoom jouw organisatie klaar voor groei

Kansen voor jouw uitzend- of payrollorganisatie

Dit betekent dat de kansen ook voor jouw uitzend- of payrollorganisatie straks voor het oprapen liggen. Maar om goed op die kansen in te kunnen spelen, is er één ding van essentieel belang: je moet je digitalisering op orde hebben. In deze blog delen wij vijf punten met je die je volgens ons zéker moet regelen voordat de flexbranche straks weer up and running is.

1. Automatiseer en digitaliseer het werving- en selectieproces

Wanneer je nu alvast de werving en selectie automatiseert en digitaliseert, scheelt dat je straks – als de opdrachten aantrekken – veel dubbel werk en dus tijd. En omdat je hiermee ook handmatig werk elimineert, worden er minder fouten gemaakt. Natuurlijk scheelt ook dit je veel tijd, naast de stress en ergernis die die fouten je anders opleveren. Alle tijd die je bespaart met een digitaal werving- en selectieproces, kun je efficiënt besteden aan het vinden van nieuwe kandidaten. Goed om te weten: ook daarbij kun je een deel van je werk automatiseren. Digitale matching helpt jou en je collega’s namelijk met het sneller vinden van de juiste match.

2. Kies voor een digitale onboarding

Met een digitale onboarding (inclusief identiteitscontrole en digitale ondertekening) kun je snel flexkrachten aanmelden en op contract nemen. Alle handelingen voor de onboarding worden dan namelijk digitaal gedaan: van het invoeren van de NAW-gegevens tot het invoeren van alle benodigde gegevens voor het contract, van het aanleveren van een geldig identiteitsbewijs tot het beantwoorden van belangrijke vragen (die jij zelf kiest!). Ook het arbeidscontract wordt in zo’n digitale onboarding automatisch gegenereerd, en de flexkracht kan deze snel, gemakkelijk en volledig rechtsgeldig digitaal ondertekenen.

Tip van onze kant: kies je voor een digitale onboarding, neem dan ook nieuwe inleners/opdrachtgevers digitaal op contract. Zij zetten dan hun digitale handtekening op onder meer inleenovereenkomsten. Zo bespaar jij nóg meer kostbare tijd.

3. Vergeet je branding niet

Wat je ook digitaliseert en voor welke software of welk systeem je ook kiest, vergeet hier niet je eigen ‘sausje’ overheen te gooien. Wanneer je je eigen huisstijl toepast, werk je aan je onderscheidende vermogen en zet je jouw uitzend- of payrollorganisatie als aantrekkelijk merk in de markt voor (potentiële) flexkrachten en inleners. Meer weten? Lees dan eens deze blog van onze hand: 5 redenen om jouw huisstijl ook in jouw online platform door te voeren.

4. Kies voor een automatische cao-ontrafelaar

De urenregistratie. Digitale onkostendeclaraties. Een digitaal dossier voor alle belangrijke documenten. Sommige functionaliteiten uit ons online platform voor flexwerk e-UUR heb je misschien al op de één of andere manier geregeld. Maar hoe zit het met het ontrafelen van je cao’s? Lezen en interpreteren jij en/of je collega’s nog zelf de cao’s en bepalen jullie handmatig de juiste inlenersbeloning? Geloof ons: in de dagelijkse hectiek is er geen enkele garantie dat dat goed gaat. Het tackelen van de inlenersbeloning en de cao-regels is bovendien tijdrovend en onderhoudsgevoelig. En trouwens, laten we eens eerlijk zijn… Als het werk straks weer aantrekt… wil je je kostbare tijd dan eigenlijk wel besteden aan die vervelende cao’s? Wij denken het niet, en gelukkig hóeft dat ook niet. Een automatische cao-ontrafelaar maakt namelijk een feilloze berekening van toeslagen uren en vergoedingen. Daardoor loopt de verloning altijd soepel én is jouw organisatie altijd compliant aan de inlenersbeloning. Veel fijner, toch?

5. Digitaliseer jouw documenten en dossiers

Misschien schrok je in de vorige alinea op bij het lezen van de woorden ‘digitaal dossier’, omdat jij nu nog niet alle documenten digitaal hebt. Is dat het geval, dan is deze laatste tip voor jou: maak gebruik van een digitaal dossier dat eenvoudig toegankelijk is via een online platform (zoals e-UUR). Arbeidscontracten, loonstroken en inleenovereenkomsten: je wilt ze online kunnen inzien, beheren en delen. Dát bespaart namelijk tijd. En als er handtekeningen gezet moeten worden, dan kan dat in zo’n digitaal dossier ook gelijk gebeuren.

Jouw oplossing voor al deze punten: e-UUR

Natuurlijk is er ook een relatief simpele oplossing voor alle vijf punten die we in deze blog met je gedeeld hebben: e-UUR. Ben je nieuwsgierig geworden en wil je graag meer weten over dit platform voor flexwerk? Ontdek dan jouw mogelijkheden: lees hier meer over het platform, leer hier alles over de functionaliteiten of vraag hier jouw demo aan.

*bron ING

Lees ook

Flexkrachten onboarden in 5 min? 10 onmisbare features!

Onboarding Automation Checklist De tijd dat alles op papier werd...

Groeien of juist kosten besparen? Zo haal je het maximale uit je automatisering

Het is voor uitzendbureau door de krapte op de arbeidsmarkt...

Akyla versnelt onboarding flexkrachten met Rabobank en Signicat

Dit artikel tot stand gekomen in samenwerking met onze partner...

Meer tijd besparen?

Zet de volgende stap in automatisering.

Geheel vrijblijvend

Wij gaan verder als:

Sinds januari zijn wij samengegaan met ons moederbedrijf Textkernel. Onze website zal eind april 2024 overgaan naar Textkernel website. Tot dit tijd vind je nog steeds relevante informatie over ons mid-office platform.