De laatste tips, tricks, updates & nieuws
5 redenen om jouw huisstijl ook in jouw online platform door te voeren

De website, je briefpapier, je social media-accounts… Er zijn veel plekken waar je de huisstijl van jouw uitzend- of payrollorganisatie al doorvoert. Wellicht zelfs tot in de puntjes. Wat wij echter zien is dat het online platform waar uitzenders of payrollers mee werken - de portal voor urenregistratie en méér - vaak wordt vergeten. Soms onbewust, soms omdat het platform (in tegenstelling tot e-UUR!) niet de mogelijkheid biedt om je eigen huisstijl door te voeren. En dat terwijl ook dít een plek is waar je met jouw klanten en flexkrachten communiceert. Wanneer je ook hier je huisstijl doorvoert, versterkt dit de identiteit van jouw organisatie en onderscheid je je van concullega’s. In deze blog lees je hier alles over. Waarom is het doorvoeren van jouw huisstijl, ook in je online platform, belangrijk?

1. Een huisstijl geeft richting

De juiste huisstijl laat zien waar jouw organisatie voor staat. Is de stijl hip, klassiek, uitdagend of ingetogen? De manier waarop jouw organisatie zich presenteert zorgt voor een sterke positionering richting klanten en flexkrachten. Oftewel: voor een goed en professioneel bedrijfsimago bij alle doelgroepen.

2. Een huisstijl zorgt voor herkenbaarheid

Vergelijk jouw huisstijl eens met een productverpakking in de supermarkt. Hoe vaak kies jij in een schap voor een product waarvan de verpakking en vormgeving je aanspreekt? Zo werkt het ook voor jouw uitzend- of payrollorganisatie. Zoals hierboven al benoemd bepaal je met de huisstijl jouw imago. Het zorgt ervoor dat de ene persoon zich aangesproken voelt en de andere persoon niet. En hoe vaker klanten en flexkrachten jouw huisstijl voorbij zien komen, hoe sneller ze dit bovendien herkennen als jouw organisatie en hoe beter jouw bedrijf dus ‘blijft hangen’.

3. Met een huisstijl onderscheid je je van de concurrentie

De juiste huisstijl zorgt ervoor dat jouw organisatie zich onderscheidt ten opzichte van de concurrentie. Zeker wanneer je die huisstijl overal doorvoert: van website tot communicatiemiddelen, van social media tot portal. Onderscheidend vermogen zit vaak in de kleine aspecten.

4. De juiste huisstijl geeft vertrouwen

Betrouwbaarheid is een steeds belangrijker onderdeel bij zaken doen. Wanneer jouw huisstijl vertrouwen uitstraalt, levert dit meer klanten en flexkrachten op. Een huisstijl beïnvloedt namelijk de houding van deze inleners en flexkrachten, maar ook hun gedrag ten opzichte van jouw organisatie.

5. Met de juiste huisstijl creëer je (hoge) verwachtingen

Met een fraaie, goed uitgevoerde huisstijl laat je aan klanten en flexkrachten zien dat jouw organisatie, plat gezegd, de zaken voor elkaar heeft. Je creëert dus hoge verwachtingen. Dit kan de doorslaggevende factor zijn om voor jouw uitzend- of payrollorganisatie te kiezen.

Een platform in jouw eigen huisstijl

Psst, kies je voor online platform voor flexwerk e-UUR? Weet dan dat e-UUR volledig in jouw huisstijl wordt opgeleverd. Lees hier meer!

Ontdek hoe jij je eigen platform kunt opzetten

Stan Olde Wieverink

Over Stan Olde Wieverink

Elk bedrijf heeft verhalen te vertellen. Niet alleen verhalen over zichzelf, maar ook verhalen van klanten! Verhalen die niet alleen de doelgroep aanspreken, informeren, verrassen en beïnvloeden, maar verhalen die ook echt laten zien hoe het verschil gemaakt kan worden! Als online marketeer bij Akyla combineer ik dagelijks gave verhalen met creatieve marketing. Ik help professionals van uitzenders en payrollers om oplossingen te vinden voor specifieke problemen binnen de branche. Oplossingen die passen bij hun unieke identiteit. Oplossingen die hen helpen om hun inleners en flexkrachten beter te bedienen.

85 artikelen van Stan

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.