De laatste tips, tricks, updates & nieuws
Dit is hoe software jou kan helpen in deze tijden van krapte op de arbeidsmarkt

Nederlandse ondernemers denken dat ze volgend jaar meer gaan investeren, meer omzet gaan behalen en meer mensen gaan aannemen. Maar bij dat laatste zit de crux: de krapte op de arbeidsmarkt zal sommige bedrijven in hun groei belemmeren. Ze wíllen wel meer mensen aannemen, maar die mensen zijn simpelweg niet te vinden. Begin oktober 2021 gaf zelfs al ruim 30 % van de ondernemers aan belemmerd te worden door personeelstekort, terwijl dit drie maanden eerder nog 23 % was. Gelukkig is er iets wat jou als flexorganisatie kan helpen om ook in deze tijd tóch kandidaten aan jouw inleners te koppelen. De oplossing: software.

Waarom kiezen voor een midoffice?

“Als je de mid- en backofficeprocessen niet goed op orde hebt, loopt het geld je organisatie uit”, schreven Martijn Remmelzwaal en Henk Geurtsen (Experts in Flex) in januari van dit jaar in een artikel in magazine Flexmarkt. Wij sluiten ons graag aan bij deze uitspraak, want als je automatiseert en digitaliseert worden er minder fouten gemaakt. Hierdoor bespaar je tijd én geld – we horen het van al onze klanten. Maar volgens ons is er naast de significante tijd- en kostenbesparing die Remmelzwaal en Geurtsen noemen nóg een belangrijke reden om voor een goede midoffice te kiezen. Met de juiste midoffice kun je jouw inleners namelijk óók goed bedienen als er maar weinig kandidaten beschikbaar zijn. Daarvoor moet je wel iets doen, namelijk kiezen voor een midoffice en recruitment software (ook wel: werving en selectie software) in één.

Waarom een midoffice en recruitment software in één?

Op die vraag geven we graag antwoord. Het zit namelijk als volgt: automatiseer en digitaliseer je met een midoffice je administratieve processen – denk aan de urenregistratie en het op contract nemen van flexkrachten – dan houd je simpelweg tijd over. Deze tijd kun je natuurlijk besteden aan het werven van kandidaten. En kies je voor een midoffice met een werving en selectie module, dan wordt jouw organisatie ook ondersteund bij het werven en selecteren van die kandidaten. Ook dit levert je meer tijd op, en bovendien zorgt het voor meer tevreden flexkrachten. Zij worden namelijk vanaf het eerste contact met jouw uitzend- of payrollorganisatie perfect (digitaal) geholpen.

Wat doet werving en selectie software?

“Maar wat doet werving en selectie software dan?”, vraag je je misschien af. De software helpt je om te beginnen met het opstellen en inrichten van al jouw vacatures, die je vervolgens met één klik op de knop op externe vacaturesites én op jouw eigen digitale jobboard kunt plaatsen. Over dat digitale jobboard vertellen we je graag iets meer, omdat de voordelen ervan er niet om liegen.

• Je kunt sneller en effectiever vacatures maken én publiceren.
• Slimme vacaturetools in de software achter het jobboard zorgen ervoor dat je inzicht krijgt in hoe je goede vacatureteksten schrijft, waardoor je structureel meer en ook betere kandidaten aantrekt.
• Het is overzichtelijk – zowel voor jou en je collega’s als voor flexkrachten.
• Met de juiste inrichting en branding zorg je dat jouw organisatie zich onderscheidt ten opzichte van de concurrentie.
• De drempel om te solliciteren is laag, want een kandidaat kan al in een paar klikken een sollicitatie versturen.

Wat doet werving en selectie software nog meer?

En niet alleen het gemakkelijker kunnen werven van kandidaten is een voordeel in deze krappe arbeidsmarkt. Dankzij onder meer

• cv parsing;
• een geautomatiseerd selectieproces (denk aan matchen op basis van gevraagde competenties);
• en een optimaal ingericht onboarding proces…

neemt de module ook alle administratieve rompslomp rondom het selecteren en op contract krijgen van kandidaten voor je weg. De kandidaten die je voor inleners weet te vinden, kunnen daardoor ook snel aan de slag. Je inleners zullen je dankbaar zijn.

Een midoffice en werving en selectie software combineren

Door een midoffice en werving en selectie software te combineren heb je dus alles in huis om ook in deze krappe arbeidsmarkt voor jouw inleners resultaat te behalen. Hebben we met deze blog je interesse gewekt en wil je meer weten over de mogelijkheden met e-UUR? Of wil je simpelweg advies over hoe jij het beste je doelen kunt bereiken? Neem dan contact met ons op.

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

photo-avatar-bg

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!