De laatste tips, tricks, updates & nieuws
Razendsnel (opnieuw) flexkrachten werven met een digitaal jobboard
Stan Olde Wieverink

Stan Olde Wieverink

6 oktober 2020

De flexbranche is hard geraakt door de coronacrisis - we schreven er al eerder over in een blog. Een groot deel van de flexkrachten verloor al in de eerste maanden van de crisis hun baan, en er komen nog zware klappen aan. Maar er is ook goed nieuws, want onze branche heeft óók de potentie om weer snel te herstellen. Als de economie weer aantrekt zijn bedrijven namelijk eerder geneigd om flexibel personeel aan te trekken dan om direct vast personeel in dienst te nemen. Dat laatste is (nog) een te groot risico, en met een flexibele schil kunnen bedrijven tóch groeien en inspelen op veranderende marktontwikkelingen. ING spreekt in een onderzoek dan ook de verwachting uit dat de flexbranche in 2021 weer terug kan zijn op het pre-corona niveau van eind 2019. Geweldig nieuws, niet?

Een digitaal jobboard, voor een snelle start

Maar… Ben jij al klaar voor die situatie? Durf jij nu met zekerheid te zeggen dat jouw organisatie tegen die tijd snel genoeg nieuwe flexkrachten kan aantrekken om alle inleners van dienst te kunnen zijn? Want geloof ons: een snelle start zodra de economie aantrekt is van essentieel belang, omdat je zo de concurrentie voor kunt zijn. Kun jij niet snel genoeg de juiste flexkrachten leveren, dan gaat een inlener naar je concullega. En een digitaal jobboard gaat je bij die snelle start – lees: het (opnieuw) werven van flexkrachten – zéker helpen.

Voordelen van een digitaal jobboard

Op een digitaal jobboard staan al je vacatures overzichtelijk weergegeven. De voordelen van zo’n jobboard liegen er dan ook niet om. Allereerst kun je sneller en effectiever vacatures maken, vacatures publiceren, de juiste kandidaat matchen. Slimme vacaturetools in de software achter het jobboard zorgen ervoor dat je inzicht krijgt in hoe je goede vacatureteksten schrijft, waardoor je structureel betere kandidaten aantrekt. Ook is het overzichtelijk – zowel voor jou en je collega’s als voor flexkrachten. De juiste inrichting en branding zorgt ervoor dat jouw organisatie zich onderscheidt ten opzichte van de concurrentie. En bovendien is de drempel om te solliciteren lager, want: het is a piece of cake om te solliciteren. In slechts een paar klikken, en natuurlijk na het invullen van gegevens, heeft een flexkracht een sollicitatie verstuurd.

Het gloednieuwe vacaturebord in e-UUR

In de werving- en selectiemodule van e-UUR vind je ook een jobboard. Wat je hiermee kunt?

·         Vacatures opbouwen en die gemakkelijk op jouw eigen jobboard en op gekoppelde vacaturesites zetten;

·         Een geautomatiseerd selectieproces inrichten;

·         Flexkrachten die je via de werving- en selectiemodule selecteert gelijk doorzetten naar de onboarding.

Maar ons jobboard is er niet zomaar eentje, nee: we hebben recentelijk een gloednieuw vacaturebord ontwikkeld. Wat er nieuw is? Allereerst de look and feel van het vacaturebord. Ook hebben we een overzichtspagina toegevoegd waarin je snel ziet hoeveel sollicitaties er op een vacature zijn en wat de status van die sollicitaties is. Binnenkort, tijdens de release van 9 oktober, komt er nóg een nieuwe feature bij: de kandidatenpoule en de daarbij behorende geautomatiseerde matching.

Het juiste digitale jobboard kiezen

Wil jij zo snel mogelijk de juiste stappen zetten, zodat je klaar bent voor het moment dat de economie aantrekt? Twijfel je nog of ons digitale jobboard voor jouw organisatie de juiste keuze is? Lees dan zeker eens deze blog met daarin vijf vragen die je jezelf moet stellen bij het aanschaffen van nieuwe software.

Stan Olde Wieverink

Over Stan Olde Wieverink

Elk bedrijf heeft verhalen te vertellen. Niet alleen verhalen over zichzelf, maar ook verhalen van klanten! Verhalen die niet alleen de doelgroep aanspreken, informeren, verrassen en beïnvloeden, maar verhalen die ook echt laten zien hoe het verschil gemaakt kan worden! Als online marketeer bij Akyla combineer ik dagelijks gave verhalen met creatieve marketing. Ik help professionals van uitzenders en payrollers om oplossingen te vinden voor specifieke problemen binnen de branche. Oplossingen die passen bij hun unieke identiteit. Oplossingen die hen helpen om hun inleners en flexkrachten beter te bedienen.

90 artikelen van Stan

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!