De laatste tips, tricks, updates & nieuws
De beste tips om de digitalisering van het flexproces soepel te laten verlopen
Stan Olde Wieverink

Stan Olde Wieverink

24 november 2020

Als wij tegen je zeggen: “We raden je aan om te digitaliseren”, waar denk je dan aan? Waarschijnlijk schiet dit je als eerste te binnen: het implementeren van een handige online tool of software. En daar denken wij natuurlijk ook aan, met ons eigen platform voor flexwerk e-UUR in ons achterhoofd. Als je kiest voor zo’n nieuwe online tool of innovatieve software, zorg dan dat je goed begeleid wordt tijdens de implementatie daarvan. Want wat heb je eraan als jij en/of je collega’s er vervolgens niet optimaal mee kunnen werken? Omdat het te ingewikkeld is, of niet goed ingericht? In dit artikel geven we je tips waarmee je de digitalisering van het flexproces soepel kunt laten verlopen - mét de juiste hulp. Want die digitaliseringsslag maken is essentieel. Juist nu. En dan kun je het maar beter goed doen.

Dit levert digitalisering op

Meer. Sneller. Beter. Dat zijn de drie belangrijkste voordelen van digitaliseren. Het zijn dé redenen waarom digitaliseren voor jouw uitzend- of payrollbureau eigenlijk niet eens meer een keuze is, maar een noodzakelijk kwaad. Door het flexproces te digitaliseren kun je meer inleners sneller en beter bedienen. Ook kun je meer flexkrachten sneller op contract nemen, onboarden en aan werk helpen. Wil je dit ‘meer, sneller, beter’ handmatig bereiken? Dan kan dat tijd- én kostentechnisch gezien simpelweg niet uit. En dat terwijl je door te digitaliseren bestaande processen wél op een betere en efficiëntere manier kunt doorlopen. Dat maakt de keuze niet moeilijk, toch? Digitaliseren is the way to go. Of zoals Mathijs Gielen van I-Cooks zegt: “Eerst konden we nog prima uit de voeten met onze eigen gebouwde Excel-lijsten en administratie. Maar met een groeiend aantal flexkrachten en steeds grotere dossiers, was digitalisering noodzakelijk. Tijdwinst, kostenbesparing en een hogere klant- en medewerkertevredenheid: dát is wat het ons nu oplevert.”

De (positieve en negatieve) impact van digitaliseren

Het beste is om net als Gielen te kiezen voor één geïntegreerde oplossing voor jouw flexproces: van werving en selectie tot op contract nemen, van onboarding tot urenregistratie. Met zo’n tool je flexproces digitaliseren heeft een grote impact op je organisatie. Een positieve impact, zoals je al kon lezen in de vorige alinea. Maar het kan ook een negatieve impact hebben, als je het niet goed aanpakt. Vandaar dat we je aanraden om hier de juiste hulp bij in te schakelen. Kies altijd voor een leverancier met een servicedesk waar je contact mee kunt opnemen. Of waar je een ervaren consultant krijgt toegewezen die jou en je collega’s persoonlijk helpen om de huidige processen om te zetten naar de nieuwe, efficiëntere manier van werken.

Tips bij het starten of verbeteren van de digitalisering

Ben je benieuwd welke tips wij nog meer hebben voor het digitaliseren van je flexproces, naast kiezen voor een leverancier die niet alleen maar software levert, maar die je ook blijft begeleiden in het gebruik ervan? Hieronder vind je onze drie beste tips.

• Kijk of de leverancier van jouw keuze (online) trainingen aanbiedt. Zo kun je veel collega’s tegelijk inwerken. Daarmee behaal je een flinke tijdwinst. Ook zorg je er zo voor dat iedereen die met de nieuwe software moet werken, het ook echt weet te gebruiken.
• Check of de software écht gemakkelijk in gebruik is en of het modulair uitgebreid kan worden, zodat het met je organisatie kan meegroeien. Hoe je dit doet? Vraag een demo aan, lees klantverhalen en vraag om concrete voorbeelden van andere uitzend- of payrollbureaus. Hebben andere organisaties hetzelfde proces al een keer doorlopen? Zo ja, dan zit je goed.
• Helaas is het niet zo dat je er bent als je er vandaag voor kiest om met een bepaalde tool te digitaliseren. Digitaliseren is continu verbeteren, continu dingen slimmer aanpakken. Vraag dus aan jouw leverancier naar keuze hoe hij je begeleidt in het verbeteren van je processen en bij gewenste aanpassingen.

Let’s get started!

Hint: als je net als I-Cooks voor e-UUR kiest, kun je alle tips in dit artikel in één keer afvinken. Wij helpen je om ons platform e-UUR volledig in te richten en beantwoorden al je vragen. Tijdens de implementatie én daarna. Let’s get started!

Meer weten over e-UUR? Bekijk dan onze product tour

Stan Olde Wieverink

Over Stan Olde Wieverink

Elk bedrijf heeft verhalen te vertellen. Niet alleen verhalen over zichzelf, maar ook verhalen van klanten! Verhalen die niet alleen de doelgroep aanspreken, informeren, verrassen en beïnvloeden, maar verhalen die ook echt laten zien hoe het verschil gemaakt kan worden! Als online marketeer bij Akyla combineer ik dagelijks gave verhalen met creatieve marketing. Ik help professionals van uitzenders en payrollers om oplossingen te vinden voor specifieke problemen binnen de branche. Oplossingen die passen bij hun unieke identiteit. Oplossingen die hen helpen om hun inleners en flexkrachten beter te bedienen.

97 artikelen van Stan

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!