Voor iedere horecazaak die op zoek is naar keukenmedewerkers, is I-Cooks de perfecte oplossing. Door een enorme database aan vakpersoneel en ruim 25 partnerships in meer dan 8 landen is deze innovatieve, jonge organisatie in staat om op hele korte termijn openstaande posities in te vullen. Of het nou gaat om (hulp-)koks, zelfstandig werkend koks of executive chefs. Sinds begin 2020 werkt I-Cooks met e-UUR, het platform voor flexwerk van Akyla. Oprichter en operationeel directeur Mathijs Gielen: “I-Cooks bestaat pas twee jaar, en in het begin konden we nog prima uit de voeten met onze eigen gebouwde Excel-lijsten en administratie. Maar met een groeiend aantal flexkrachten en steeds grotere dossiers, was digitalisering noodzakelijk. En als je digitaliseert, doe het dan met e-UUR. Daar ben ik inmiddels wel achter.

e-UUR: gebruiksvriendelijk en tailormade

De keuze voor Akyla en daarmee e-UUR was dan ook vrij snel gemaakt. Gielen: “We hebben in het aankoopproces presentaties gezien van drie verschillende leveranciers, en die van Akyla stak er met kop en schouders bovenuit – het was simpel, helder en duidelijk. We zagen ook meteen in dat e-UUR super gebruiksvriendelijk is én doet wat het moet doen. Zonder poespas. Zonder omwegen. En wat ons natuurlijk ook aansprak, is het feit dat we het platform tailormade konden maken voor onze organisatie. Qua features gebruiken we wat we willen, maar vooral ook niet wat we niet willen – of nu nog niet nodig hebben. En ook onze eigen huisstijl konden we toepassen, tot in de kleinste puntjes. We hebben nu een gepersonaliseerde e-UUR-omgeving en bijbehorende app waarmee we professionaliteit uitstralen richting onze inleners, denk aan Fletcher Hotels en Center Parcs.”

Zelf de onboarding-module inrichten

En Gielen kan nog meer positieve punten opnoemen. “Het is super fijn dat het platform zo gebruiksvriendelijk is. Natuurlijk zijn we bij de eerste opstart goed geholpen door een consultant, maar de onboarding-module hebben we bijvoorbeeld zelf ingericht. En als er nu inleners bijkomen met andere wensen, kunnen we dit heel gemakkelijk zelf aanpassen. Echt, zo gemakkelijk is het – als je eenmaal weet hoe. En voor de uitleg van die ‘hoe’ kun je op Akyla rekenen. Ook het professionele dashboard is een meerwaarde. Echt álles zit erin: de dossiers van flexkrachten bevatten loonstroken, arbeidscontracten en meer. Daardoor is het inzichtelijk voor onszelf, maar ook voor flexkrachten, inleners en Bureau Cicero – voor als we een controle krijgen op onze certificering. We kunnen nu zeggen: “Hier is een inlog, neem gerust een kijkje”. We zijn af van die tientallen verschillende mappen met contracten en andere documenten en voldoen in het platform aan alle eisen en wet- en regelgeving.”

'"Tijdwinst, kostenbeparing en een hogere klant- en medewerkertevredenheid, dat is wat e-UUR oplevert."'

Mathijs GielenOprichter en Operationeel directeur

“Als wij groeien, groeit e-UUR met ons mee”

Verder wil Gielen de mogelijkheden op het gebied van koppelingen aanstippen. “We hebben bewust een aanbieder gezocht die kan koppelen met ons boekhoudpakket. Nu werken we nog zonder die koppeling en schieten we gegevens handmatig door in het boekhoudpakket. Maar als we verder groeien – en dat is zeker onze ambitie – dan komt die koppeling er zeker. Om verder te kunnen groeien moet de administratieve last namelijk omlaag, of je moet mensen aannemen om die last te kunnen dragen. Met e-UUR hoeven we dat laatste niet te doen. Werken met e-UUR is daardoor malen voordeliger én het ziet er ook nog ontzettend professioneel uit. En er zijn zelfs nog veel meer koppelingen mogelijk dan alleen met ons boekhoudpakket. Kortom: als wij groeien, groeit e-UUR met ons mee. Heel prettig!”

Tijdwinst, kostenbeparing en een hogere klant- en medewerkertevredenheid

Concrete resultaten zijn er overigens ook. “Om te beginnen is er de tijdwinst”, vertelt Gielen. “Mijn collega Niek, medeoprichter en financieel directeur, was voorheen twee dagen per week bezig met de administratie. Dat is teruggebracht naar één dag. e-UUR heeft hem dus veel tijd opgeleverd die hij aan andere dingen kan besteden, en natuurlijk is tijd ook geld. Ook besparen we inmiddels bijna een tropisch regenwoud aan papier, omdat we alles digitaal doen. Digitaal ondertekenen is voor ons écht een uitkomst. Ga maar na: iedere nieuwe flexkracht krijgt 6 documenten van gemiddeld 25 pagina’s die ondertekend moeten worden, en die worden nu niet meer geprint. Bovendien zijn onze inleners en flexkrachten enorm tevreden, dus de klant- en medewerkertevredenheid is nog verder gestegen. Ze waarderen onder meer dat e-UUR zo transparant is en dat ook zij – en niet alleen wij – inzicht hebben in documenten die voor hun belangrijk zijn. Voor flexkrachten is een extra voordeel dat inleners gewerkte uren veel sneller accorderen, en ze dus altijd op tijd betaald krijgen. De uitbetaling vindt plaats op woensdag, en voorheen kwam het regelmatig voor dat we op maandag of dinsdag inleners nog moesten herinneren om de uren goed te keuren. Nu kunnen inleners heel simpel en snel vanuit hun mail uren accorderen. En je weet, het ontbreekt iedere ondernemer aan tijd, dus die mails zijn zeer welkom.”

“Akyla krijgt van mij een dikke 9”

Ook over de samenwerking met Akyla als organisatie is Gielen te spreken. “In een evaluatie heb ik ze onlangs zelfs beoordeeld met een dikke 9. Normaal gesproken zijn Nederlanders heel goed in vertellen wat er niet goed is. We hebben echt een zesjescultuur. Ik vind juist: als ik iets goed vind, mag ik ook een 9 geven. En dat cijfer verdient Akyla echt, met name omdat ze alles hebben waargemaakt wat ze beloofd hebben. Ik heb meerdere bedrijven en als ik van al mijn leveranciers een top drie zou moeten maken op basis van nakomen wat ze beloofd hebben te doen, dan staat Akyla bovenaan. En ook het serviceniveau is echt heel hoog. Bij sommige bedrijven is de service goed… totdat je de handtekening op het contract hebt gezet. Niet bij Akyla. Ook al bellen we meerdere keren per dag naar de helpdesk, we worden áltijd goed geholpen. En als we bellen en de juiste persoon is er niet, dan worden we áltijd teruggebeld. Dat maken we echt wel eens anders mee. En wat ik er tot slot over wil zeggen, is dat dit voor iedere Akyla-medewerker geldt. Elk bedrijf heeft wel een paar toppers in dienst, maar bij Akyla is iedereen top. En ook dáárom verdienen ze onze 9.”

Meer weten over e-UUR?

Download de white paper: Starten met e-UUR

Download gratis white paper

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!