De laatste tips, tricks, updates & nieuws
Van papier naar digitaal: de inzet van een digitale handtekening
Stan Olde Wieverink

Stan Olde Wieverink

13 november 2018

Je herkent het vast, je ontvangt per e-mail een document dat je moet ondertekenen. Vaak is dit een Word-document of een PDF. Deze druk je af en op de papieren afdruk zet je een natte handtekening. De papieren afdruk scan je in en sla je vervolgens als PDF-bestand op. Deze PDF verstuur je naar de persoon die je handtekening nodig heeft. Of – nog arbeidsintensiever! – de papieren afdruk stuur je per post naar de betreffende persoon. In dat geval kan het ook nog voorkomen dat je een kopie maakt van de papieren afdruk, om deze in een fysiek archief te bewaren. Al deze handelingen kosten behoorlijk wat tijd en – in het geval van posten – ook nog eens geld. Met een digitale handtekening kunnen deze handelingen achterwege blijven. Klinkt als muziek in de oren, toch?

En inderdaad, de voordelen van digitaal ondertekenen zijn gemakkelijk op te sommen:

– het is een duurzame oplossing,
– het is een veilig en waterdicht proces,
– er wordt procesoptimalisatie en -versnelling bereikt en daardoor
– is digitaal ondertekenen tijd- en kostenbesparend.

Nog niet digitaal ondertekenen

Toch maken veel organisaties (nog) geen gebruik van digitaal ondertekenen. Die organisaties werken nog gewoon met natte handtekeningen en nemen de tijd die dit in beslag neemt voor lief. Dit kan uit macht der gewoonte zijn, maar het kan ook andere redenen hebben, namelijk:

– er is verwarring over de verschillende vormen van de digitale handtekening of
– ze zijn niet bekend met de wetgeving rondom de digitale handtekening.

Blogreeks over digitale handtekening

In de komende weken vertellen wij je graag alles over de digitale handtekening, zodat je net als ons alleen nog maar de voordelen van digitaal ondertekenen ziet. Want het is niet voor niets dat een digitale handtekening automatisch in onze software geïntegreerd is!

Stan Olde Wieverink

Over Stan Olde Wieverink

Elk bedrijf heeft verhalen te vertellen. Niet alleen verhalen over zichzelf, maar ook verhalen van klanten! Verhalen die niet alleen de doelgroep aanspreken, informeren, verrassen en beïnvloeden, maar verhalen die ook echt laten zien hoe het verschil gemaakt kan worden! Als online marketeer bij Akyla combineer ik dagelijks gave verhalen met creatieve marketing. Ik help professionals van uitzenders en payrollers om oplossingen te vinden voor specifieke problemen binnen de branche. Oplossingen die passen bij hun unieke identiteit. Oplossingen die hen helpen om hun inleners en flexkrachten beter te bedienen.

53 artikelen van Stan