Belangrijk nieuws! Sinds januari zijn wij samengevoegd met ons moederbedrijf Textkernel

Een oplossing voor het schreeuwende tekort aan personeel

Een geautomatiseerd werving- en selectieproces

Met een geautomatiseerd werving- en selectieproces kun je sneller en effectiever vacatures maken, vacatures publiceren en de juiste kandidaat matchen. In het juiste digitale portaal kun je bijvoorbeeld de cv’s van kandidaten uitlezen en opslaan (dit heet cv parsing). Daardoor heb je bij alle kandidaten inzicht in hun werkhistorie. Verrijk je deze historie ook nog eens met sterke en zwakke punten van de kandidaten, hun ambities en hun ervaringen, dan kun je vanuit jouw portaal eenvoudig en snel matchen. Dit een voordeel voor zowel inleners (die sneller de juiste mensen aan het werk hebben) voor jou als uitzender(omdat je méér tijd kunt besteden aan het opbouwen van een persoonlijke relatie), maar ook voor je flexkrachten omdat ze zonder teveel poespas aan het werk kunnen.

Je werving- en selectieproces en administratieve handelingen in één portaal

Alleen al om die reden is het verstandig om je werving- en selectieproces (zo snel mogelijk) te automatiseren. Maar we gaan nog een stapje verder. Wij geloven namelijk niet alleen dat een gedigitaliseerd werving- en selectieproces jouw organisatie voordeel biedt, maar óók dat het handig is om je werving- en selectieproces in één portaal te bundelen met administratieve handelingen als de urenregistratie en de onboarding. Dat levert namelijk tijdwinst op voor jou en je collega’s en heeft grote voordelen voor je flexkrachten.

De voordelen

Want flexkrachten moeten natuurlijk een contract ondertekenen en daarna hun uren registreren. Combineer je onder andere de onboarding met jouw werving- en selectieproces, dan kun je in één portaal…

  • Flexkrachten direct digitaal een contract aanbieden, met de ingevulde gegevens vanuit het selectieproces;
  • flexkrachten handige opties bieden voor het registreren van hun uren, declaraties en andere documenten;
  • flexkrachten loonstroken en andere belangrijke documenten laten bekijken (en/of ondertekenen) en ze bijvoorbeeld hun verlof en onkosten laten bijhouden;
  • alles kunnen ze digitaal regelen en bekijken via een mobile app;
  • alle randzaken en omliggen processen automatiseren en digitaliseren, zoals formulieren voor het lenen van materiaal bijv. werkschoenen of een leenauto.

Recruitment software en uitzendsoftware in één

Natuurlijk, kun je ook kiezen voor een gespecialiseerde applicatie voor je werving- en selectie (recruitment software) en voor gespecialiseerde software(e-UUR) voor je administratieve zaken (uitzendsoftware). Je wilt immers werken met de voor jou best passende deeloplossingen en niet vastroesten in een totaaloplossing.
Middels een koppeling verwerk je het externe softwarepakket in je portal. Met behulp van een SSO kun je dan met 1x inloggen in je portal ook gelijk naar je recruitment software switchen. Zo behoud je één aanspreekpunt voor je flexkrachten, inleners en bemiddelaars. Je doet er jezelf, je inleners en je flexkrachten een groot plezier mee.

  • Jij en je collega’s werken gemakkelijker en sneller en houden dus meer tijd over voor de human touch.
  • Omdat je sneller kunt matchen en op contract kunt nemen, hebben je inleners sneller de juiste mensen aan het werk.
  • Je biedt flexkrachten alle voor hun relevante informatie op één handige plek(mobile), wat de waarde van jouw organisatie voor hen vergroot.

Op zoek naar meer inspiratie?

Klinkt goed, niet? Zit je nu ‘ja’ te knikken, lees ook eens onze andere blogs over dit onderwerp, zoals Hoe geautomatiseerde werving en selectie jou gaat helpen (om structureel betere kandidaten te vinden) en Concurrerend blijven in de toekomst: ontdek onze belangrijkste ‘to do’s’. Je haalt er zeker inspiratie uit.

Ontdek hoe je onderscheidend blijft

Lees ook

Flexkrachten onboarden in 5 min? 10 onmisbare features!

Onboarding Automation Checklist De tijd dat alles op papier werd...

Groeien of juist kosten besparen? Zo haal je het maximale uit je automatisering

Het is voor uitzendbureau door de krapte op de arbeidsmarkt...

Akyla versnelt onboarding flexkrachten met Rabobank en Signicat

Dit artikel tot stand gekomen in samenwerking met onze partner...

Meer tijd besparen?

Zet de volgende stap in automatisering.

Geheel vrijblijvend

Wij gaan verder als:

Sinds januari zijn wij samengegaan met ons moederbedrijf Textkernel. Onze website zal eind april 2024 overgaan naar Textkernel website. Tot dit tijd vind je nog steeds relevante informatie over ons mid-office platform.