De laatste tips, tricks, updates & nieuws
Waarom digitaal ondertekenen binnen de flexbranche een must is.

23 January 2019

We hebben het eerder al eens gehad over de welke soorten digitale handtekeningen er zijn en welke wettelijke eisen er zitten aan een digitale handtekening.
In de blog gaan we verder in op de welke documenten allemaal ondertekend kunnen worden en waarom je als uitzender of payroller je handtekeningen moet digitaliseren.

Waarom digitaal ondertekenen?

Heel simpel, omdat het vele malen efficiënter en voordeliger is. We zien het namelijk nog steeds, uitzenders en payrollers die de documenten printen, er postzegels opplakken, ze vervolgens opsturen voor ondertekening en netjes wachten op de papieren bevestiging.
De handgetekende documenten moeten daarna nog gedigitaliseerd en ingevoerd worden in een dossier.

Dat terwijl het tegenwoordig mogelijk is om 24/7 digitaal te ondertekenen op de computer of met je smartphone. Het hele proces van printen en opsturen om het vervolgens in te scannen is allemaal verleden tijd.

Binnen de uitzend- en payrollbranche zouden veel meer organisaties de voordelen van een digitale handtekening kunnen of eigenlijk moeten toepassen. Deze vorm van ondertekenen kan namelijk veel contracten, inleen-, fase- en bruikleen overeenkomsten vereenvoudigen, zodat een snelle doorlooptijd gerealiseerd kan worden.

Voor jou als organisatie betekent dit een enorme tijdswinst en je verbetert sterk de kwaliteit van serviceverlening richting je uitzendkrachten, daarnaast beheer je al je documenten ook nog eens op één locatie, wel zo gemakkelijk als je AVG-proof wilt zijn.

Wat kan je allemaal digitaal ondertekenen?

Bij het ondertekenen van een contract houdt de digitale handtekening natuurlijk niet op! We hebben een top 10 voor je samengesteld, zodat je kunt zien welke mogelijkheden er allemaal zijn.

  1. Arbeidscontract
  2. RIF (risico inventarisatie formulier)
  3. Bevestiging van uitzending
  4. Verlening arbeidsovereenkomst
  5. Uitzendovereenkomst of de inleenovereenkomst
  6. Loonbelastingverklaring / Loonheffingsformulier
  7. Plaatsing gerelateerde documenten
  8. Document met huisregels
  9. Bruikleen producten
  10. Ontslagbrief

Bespaar 80% door te starten met digitaal ondertekenen

Eenvoudig je contracten, inleen-, fase- en bruikleenovereenkomsten volledig rechtsgeldig (laten) ondertekenen.

Wil jij ook 80% besparen op je kosten? Stap dan over op digitaal ondertekenen! Hoe? Lees dan onze blog over de besparing van het overstappen op een digitale handtekening.

Meer lezen over 80% besparen

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

photo-avatar-bg

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!