Belangrijk nieuws! Sinds januari zijn wij samengevoegd met ons moederbedrijf Textkernel

Waar moet je als uitzender of payroller nu écht op letten bij het aanschaffen van nieuwe software?

Software om processen te digitaliseren en te automatiseren

Steeds meer uitzenders en payrollers maken al gebruik van software om hun processen te digitaliseren en te automatiseren. En er zijn ook nog steeds uitzenders en payrollers die juist in deze roerige tijden voor dit soort software kiezen. Wil jij dit ook? Vergeet dan niet om verder te kijken dan de kosten. Kijk vooral ook naar de opbrengsten. De software helpt je namelijk om je bedrijfsresultaat te verbeteren, waardoor het een investering is die je terugverdient.

Wat betekent dit voor het maken van een keuze voor software?

Wat betekent dit concreet voor het maken van een keuze? Dat je leveranciers van software nooit alleen op basis van prijs met elkaar moet vergelijken, maar vooral op basis van wat er daadwerkelijk geleverd wordt. En dan valt je zeker weten iets op, namelijk dat daar grote verschillen tussen kunnen zitten – terwijl de prijs wellicht niet zoveel van elkaar verschilt. Vergelijk je in zo’n geval alleen op basis van prijs, dan vergelijk je eigenlijk appels met peren. Dat kan betekenen dat je die ene softwareleverancier te duur vindt, terwijl je juist met wat díe leverancier levert de beste resultaten bereikt.

Wat kan software jouw uitzend- of payrollorganisatie opleveren?

Waar je dus goed naar moet kijken is wat de software jouw uitzend- of payrollorganisatie gaat opleveren. Hoeveel sneller of beter gaan processen met de software verlopen? En hoeveel productiviteitswinst is mogelijk? Dát zijn resultaten die er toe doen. Maar kijk ook naar andere factoren. Of de software ervoor zorgt dat je meer compliant bent aan de inlenersbeloning, bijvoorbeeld. Of hoe sterk de foutenreductie is die je met de software kunt behalen. Fouten maken is menselijk, maar fouten zijn ook kostbaar. Ten eerste omdat er tijd besteed moet worden aan het corrigeren van die fouten, ten tweede omdat er mogelijke gevolgen zijn – denk aan boetes.

Concrete resultaten: vraag naar referenties en cases

Je begrijpt het inmiddels: bij het kiezen van een softwareleverancier moet je véél meer uitvragen dan je in eerste instantie denkt. Een extra tip: vergeet ook niet te vragen naar referenties en cases. In klantverhalen vind je vaak concrete resultaten die andere klanten met de software hebben behaald.

De juiste software kiezen voor jouw organisatie

Wil je na het lezen van dit artikel meer weten over het kiezen van de juiste software voor jouw organisatie? Lees dan eens één van onze andere blogs: 5 vragen die je jezelf moet stellen bij het aanschaffen van nieuwe uitzend- of payrollsoftware of De 5 digitaliseringsslagen die jij vandaag nog moet maken. We weten zeker dat je er inspiratie uit haalt.

Lees ook

Flexkrachten onboarden in 5 min? 10 onmisbare features!

Onboarding Automation Checklist De tijd dat alles op papier werd...

Groeien of juist kosten besparen? Zo haal je het maximale uit je automatisering

Het is voor uitzendbureau door de krapte op de arbeidsmarkt...

Akyla versnelt onboarding flexkrachten met Rabobank en Signicat

Dit artikel tot stand gekomen in samenwerking met onze partner...

Meer tijd besparen?

Zet de volgende stap in automatisering.

Geheel vrijblijvend

Wij gaan verder als:

Sinds januari zijn wij samengegaan met ons moederbedrijf Textkernel. Onze website zal eind april 2024 overgaan naar Textkernel website. Tot dit tijd vind je nog steeds relevante informatie over ons mid-office platform.