Belangrijk nieuws! Sinds januari zijn wij samengevoegd met ons moederbedrijf Textkernel

Hoe kan een mobile app je helpen bij reboarding? 2 redenen om voor een eigen app te kiezen

Een app is perfect voor millennials en Gen Z

Vacatures zoeken gebeurt tegenwoordig voornamelijk op een tablet of smartphone. Om de nieuwere generaties te bereiken is het daarom essentieel dat de vacatures op jouw website zó zijn ingericht, dat ze op een tablet of smartphone goed vindbaar en vervolgens ook leesbaar zijn. Maar je kunt nog een stapje verder gaan. Met een vacaturebord op je website(uiteraard gekoppeld aan de bekende jobboards) heb je een eigen platform waarmee je gemakkelijk (nieuwe) flexkrachten kunt bereiken. Zo zien zij dan alle beschikbare vacatures bij jouw inleners, waar ze ook direct kunnen doorklikken, de flexkracht kan dan via de app eenvoudig zijn of haar voorkeur aangegeven en de benodigde gegevens achterlaten. Zo kunnen ze in slechts een paar klikken reageren. Dat laatste is belangrijk, want het vacatureproces is anders voor millennials en Gen Z. Bellen? Mailen? Dat doen ze liever niet. Een digitaal en volledig geautomatiseerd sollicitatieproces werkt hierbij dus in voordeel.

Een app vergemakkelijkt de reboarding na corona

Daarnaast kan jouw eigen app een belangrijke rol spelen in de reboarding na corona. Veel flexkrachten hebben de afgelopen maanden andere functies vervuld. Horecakrachten hebben bijvoorbeeld tijdelijk bij de GGD gewerkt. Als deze flexkrachten weer voor jouw organisatie beschikbaar zijn, wil je hen natuurlijk zo snel mogelijk een passende baan kunnen aanbieden. Een matching tool helpt jou bij het aanbieden van de juiste functie, maar ook het overzichtelijk weergeven van alle openstaande vacatures. Hiervoor is een app ideaal, want flexkrachten kunnen dus via de app op jouw openstaande vacatures reageren. Neem je vervolgens iemand op een bepaalde functie aan? Dan kan deze flexkracht in de app direct het nieuwe contract digitaal ondertekenen. En omdat je via de app met al jouw flexkrachten kunt communiceren – bijvoorbeeld via push notificaties – kun je het altijd snel laten weten als de coronaregels veranderen.

Klaar voor jouw eigen app?

Als je het ons vraagt zijn dit twee overtuigende redenen om nu voor een eigen app te kiezen.
Wil je na het lezen van deze blog niet langer wachten? Vraag dan een demo aan, zodat wij je alles kunnen vertellen over de e-UUR-app. Nog niet overtuigd? Ook geen probleem! We hebben eerder deze maand nóg een blog over dit onderwerp online gezet. Je leest ‘m hier: 6 redenen om je portal nú uit te breiden met een app.

Lees ook

Flexkrachten onboarden in 5 min? 10 onmisbare features!

Onboarding Automation Checklist De tijd dat alles op papier werd...

Groeien of juist kosten besparen? Zo haal je het maximale uit je automatisering

Het is voor uitzendbureau door de krapte op de arbeidsmarkt...

Akyla versnelt onboarding flexkrachten met Rabobank en Signicat

Dit artikel tot stand gekomen in samenwerking met onze partner...

Meer tijd besparen?

Zet de volgende stap in automatisering.

Geheel vrijblijvend

Wij gaan verder als:

Sinds januari zijn wij samengegaan met ons moederbedrijf Textkernel. Onze website zal eind april 2024 overgaan naar Textkernel website. Tot dit tijd vind je nog steeds relevante informatie over ons mid-office platform.