Overname Akyla door Textkernel FAQ

Veelgestelde vragen

Akyla kondigt met trots aan dat het is overgenomen door Textkernel, een internationale leider in AI-gedreven oplossingen voor parsing, data enrichment en het matchen van mensen en banen.

Textkernel B.V. is een Nederlands softwarebedrijf opgericht in 2001 en wordt geleid door Gerard Mulder en Guus Meijer, gevestigd in Amsterdam.

Op de krappe arbeidsmarkt van nu is een van de grootste uitdagingen voor uitzendbureaus het aantrekken en behouden van talent. Textkernel richt zich op het beter aantrekken en werven van dit talent!

Met de overname van Akyla kan Textkernel hun uitzendoplossingen uitbreiden, zodat ze na de wervingsfase meer waarde kunnen leveren aan hun klanten. Als gecombineerd bedrijf zullen Akyla en Textkernel in staat zijn om oplossingen aan te bieden die obstakels bij werving, onboarding, tijdsbeheer en het behouden van medewerkers beter wegnemen en effectiever helpen bij het herplaatsen van talent.

Door het integreren van Akyla in de activiteiten van Textkernel kunnen ze ons helpen bij snellere internationale uitbreiding en het aanbieden van hun technologie in meerdere talen aan onze klanten. Daartegenover staat dat de toegang tot uitgebreidere arbeidsmarktgegevens ons gecombineerde toekomstige productontwikkelingstraject zal ondersteunen.

De bestaande synergieën tussen de bedrijven waren overduidelijk en we zijn allebei gericht op nauwkeurigheid, betrouwbaarheid en innovatie. Daarnaast hebben we gezamenlijke relaties met andere softwareleveranciers en de manier van werken en hoe we producten op de markt brengen komen sterk overeen.

Textkernel werkt wereldwijd met HR- en uitzendorganisaties om het nieuwste op het gebied van Artificial Intelligence binnen handbereik te brengen.

Door de combinatie van de bedrijven kunnen we ons groeipotentieel sneller bereiken. Samen kunnen we onze expertises combineren om beter te voorzien in de groeiende behoeften van onze klanten en hebben we betere toegang tot brede arbeidsgegevens en -inzichten. Hierdoor zijn we in staat sneller te groeien en nog meer in onze producten en dienstverlening te investeren.

Uitzendbureaus zijn op zoek naar geautomatiseerde en geïntegreerde oplossingen om succesvol te zijn op de krappe arbeidsmarkt. Klanten met zowel oplossingen van Textkernel als Akyla profiteren van een geïntegreerde oplossing die het beste uit twee werelden combineert met diepere inzichten in de arbeidsmarkt en een gecombineerd productaanbod.

Klanten met alleen Akyla-oplossingen kunnen uitkijken naar een breder aanbod aan oplossingen van Akyla, te beginnen met Textkernel-oplossingen die naadloos integreren met Akyla-oplossingen en worden uitgebreid naar ons volledige best-in-class oplossingsaanbod.

De overname zorgt er ook voor dat we onze internationale klanten of klanten met internationale ambities beter kunnen ondersteunen, terwijl productverbeteringen en een gecombineerd producttraject worden gewaarborgd.

Daarnaast zullen we met de gecombineerde oplossing in staat zijn om hen te helpen bij het automatiseren van het herplaatsingsproces door kandidaatgegevens uit de gegevensbronnen van de backoffice te halen, voor het waarborgen van service van hogere kwaliteit aan hun eindklanten en medewerkers, snellere en betere plaatsingen, hogere herplaatsingspercentages en lagere sourcingkosten.

Nee! Akyla zal in de nabije toekomst werken als operationele eenheid binnen de Textkernel-groep. Klanten van Akyla worden nog steeds bediend door de bestaande Akyla-contactpersonen en we zullen hooggekwalificeerde mensen toevoegen om ervoor te zorgen dat klanten van Akyla en Textkernel verder de best mogelijke service kunnen verwachten.

Ja! Alle Akyla-medewerkers, inclusief managers en de oprichters, zullen bij het bedrijf blijven.

Textkernel heeft het beveiligingsbeleid van Akyla beoordeeld en heeft geconcludeerd dat hun beveiliging van goed niveau is. Textkernel zal Akyla ondersteunen bij de ISO27001-certificering en zal diens IT-beveiligingsnormen verder verbeteren.

Neem contact op met uw accountmanager, die u graag ondersteunt bij het kopen van Akyla- of Textkernel-oplossingen.

Mocht u andere vragen hebben, aarzel dan niet om via de gebruikelijke kanalen contact op te nemen met uw accountmanager, de marketingafdeling of de klantenservice.