Belangrijk nieuws! Sinds januari zijn wij samengevoegd met ons moederbedrijf Textkernel

Nu ook in Nederland: Google for Jobs – gebruik jij het al?

Je werving en selectie digitaliseren: dít is waarom

Uit hetzelfde onderzoek als eerder genoemd blijkt dat organisaties die hun werving en selectie wél gedigitaliseerd hebben, daar tevreden over zijn. 93 procent zegt dat het tijd bespaart. 71 procent zegt dat kandidaten de sollicitatieprocedure positiever ervaren. 69 procent vindt dat er minder fouten worden gemaakt. 67 procent bespaart geld. En 60 procent signaleert dat de merkbeleving positiever is. Op de vraag ‘Moet ik mijn werving en selectie digitaliseren?’, zeggen wij dan ook: ‘Ja, en dít is waarom.’

Nieuw in Nederland: Google for Jobs

Bovendien, wie niet digitaliseert kan geen gebruik maken van het nieuwste technische snufje van Google: Google for Jobs. Waar Google Shopping binnen Google de widget is waarmee je snel en eenvoudig online winkelt, is Google for Jobs de nieuwe widget voor vacatures. Het is een plek waar kandidaten snel de voor hun relevante vacatures kunnen vinden. Het werkt heel eenvoudig: ze typen in Google een zoekwoord in en de content van verschillende vacatures wordt direct zichtbaar. De nieuwe widget staat tussen de gesponsorde en de organische zoekresultaten – een prominente plek dus. En alleen al die plek is reden genoeg om gebruik te maken van Google for Jobs.

Google for Jobs, een grote(r wordende) vacaturesite

Denk je alsnog: ‘Waarom moet ik zichtbaar zijn op Google for Jobs?’ Misschien trekt dit je over de streep. Uit onderzoek van CareerBuilder blijkt dat maar liefst 73 procent van de werkzoekenden (dus ook kandidaten) hun zoektocht start op Google. Mede daardoor is in Engeland – één van de andere landen waar Google’s initiatief al is uitgerold – Google for Jobs inmiddels de eennagrootste vacaturesite in de markt. Nederland gaat snel volgen, en dan wil je dat jouw vacatures natuurlijk op Google for Jobs te vinden zijn.

Werving- en selectiesoftware: ideaal voor Google for Jobs

De juiste werving- en selectiesoftware kan je helpen om jouw vacatures gemakkelijk en snel op Google for Jobs te krijgen. Vanuit die software publiceer je namelijk al jouw vacatures met één druk op de knop op jouw eigen jobboard (zodat je minder afhankelijk bent van de grote vacaturebanken). Daardoor zijn jouw vacatures overal zichtbaar en spreek je meer (en vooral ook de juiste) kandidaten aan. Bovendien zitten in die software veel verschillende features die ervoor zorgen dat jouw werk gemakkelijker wordt en dat je jouw werkzaamheden sneller kunt uitvoeren. Je kunt bijvoorbeeld werken met geautomatiseerde notificaties. Of een kandidatenpoule opbouwen en eenvoudig de juiste match vinden middels een matchingfunctie. En de slimme vacaturetools in de software zorgen ervoor dat je inzicht krijgt in hoe je goede vacatureteksten schrijft, waardoor meer kandidaten vanuit online op jouw vacatures reageren.

Gebruikmaken van werving- en selectiesoftware

Ben je inmiddels overtuigd en wil je ook gebruik gaan maken van werving- en selectiesoftware? Dan helpen we je met de blog 5 punten waar jouw werving- en selectiesoftware aan moet voldoen verder op weg. Veel leesplezier en bij vragen over de unieke en onlangs uitgebreide werving- en selectietool in ons eigen e-UUR: neem contact op!

Lees ook

Flexkrachten onboarden in 5 min? 10 onmisbare features!

Onboarding Automation Checklist De tijd dat alles op papier werd...

Groeien of juist kosten besparen? Zo haal je het maximale uit je automatisering

Het is voor uitzendbureau door de krapte op de arbeidsmarkt...

Akyla versnelt onboarding flexkrachten met Rabobank en Signicat

Dit artikel tot stand gekomen in samenwerking met onze partner...

Meer tijd besparen?

Zet de volgende stap in automatisering.

Geheel vrijblijvend

Wij gaan verder als:

Sinds januari zijn wij samengegaan met ons moederbedrijf Textkernel. Onze website zal eind april 2024 overgaan naar Textkernel website. Tot dit tijd vind je nog steeds relevante informatie over ons mid-office platform.