De laatste tips, tricks, updates & nieuws
Jouw flexkrachten willen een app – en dit zijn de 4 redenen waarom jij dit ook wilt

Anno 2020 gebruiken mensen massaal hun smartphone, ook flexkrachten. Deze trend is onomkeerbaar. Ze hebben hun telefoon altijd bij zich en gebruiken deze voor van alles. Internetten, chatten, social media, online aankopen doen, een restaurant reserveren, betalen... Flexkrachten geven daarom de voorkeur aan een app, niet aan een systeem waarvoor ze hun laptop of computer moeten aanzetten. Dat gaat niet snel genoeg, en ze moeten er extra handelingen voor uitvoeren. Terwijl ze hun smartphone altijd bij de hand hebben.

Maar als flexkrachten het liefst met een app werken… Waarom heeft jouw uitzend- of payrollorganisatie er dan nog geen? Geef flexkrachten wat ze écht willen… Jouw eigen app! Dit zijn de vier redenen waarom niet alleen jouw flexkrachten met smart op die app zitten te wachten, maar waarom jij hier ook enthousiast van wordt.

1. Je bent nu nog een trendsetter

Je weet inmiddels dat het gebruik van smartphones en tablets nog steeds groeit. De groei van apps is zelfs nog groter. Over een paar jaar heeft iedere uitzender en payroller een app – daar zijn wij van overtuigd. Maar dat is op dit moment nog niet zo. Op dit moment kun jij je nog onderscheiden met een mobiele app: je bent dan een trendsetter.

2. Je trekt meer nieuwe flexkrachten aan

Waar kiest een flexkracht voor, denk je? Even snel op het icoontje van de smartphone tappen en alles direct overzichtelijk en perfect voor het mobiele scherm bekijken? Of eerst een browser openen en de url intikken – als hij die al onthoudt? Zoals je hierboven kunt lezen is de kans groot dat jouw concurrentie nog niet met een app werkt. Heb jij wel een app dan heb je een streepje voor en trek je met deze zeer gebruiksvriendelijke manier van werken meer nieuwe flexkrachten aan.

3. Je werkt aan een positieve ervaring met jouw merk

Met een app ben je altijd aanwezig op het favoriete communicatiemiddel van jouw flexkrachten: de smartphone. Ze hoeven alleen maar op het icoontje te klikken om de app te openen – sneller en gemakkelijker kan het bijna niet. Met een simpele tap ben je dan ook met hen in contact. Er is geen tussenkomst van een beperkende browser en het draagt bij aan een goede gebruikerservaring. Bovendien biedt een app mogelijkheden die een website niet biedt, denk aan foto’s maken en direct uploaden. En al deze dingen komen de ervaring met jouw merk ten goede.

4. Je bent flexibel in jouw communicatie

Uitzenders en payrollers met een app zijn veel flexibeler in de communicatie met hun flexkrachten. Natuurlijk, ze kunnen nog steeds mailtjes sturen, bellen of met flexkrachten WhatsAppen. Maar ze kunnen ook in de app vacatures delen, arbeidscontracten aanbieden en pushberichten en herinneringen sturen als er bijvoorbeeld nog uren ingevuld moeten worden. Ze zoeken dus zelf de interactie met hun flexkrachten op en hoeven niet meer te wachten tot flexkrachten hun website bezoeken of inloggen op hun systeem. Dit wil jij ook, toch?

Ontdek de app van e-UUR

Ben je na het lezen van dit artikel overtuigd van de nut en noodzaak van een app? En wil je jouw flexkracht geven geven wat ze écht willen: jouw eigen app? Lees dan ook eens deze blogs die wij specifiek over de app van e-UUR schreven: Dit is waarom jij nu écht een app nodig hebt, Een urenportal in je broekzak: wanneer start jij? en Jezelf, je flexkrachten én je inleners een plezier doen? Kies voor een app. In de blogs ontdek je wat e-UUR voor jouw uitzend- of payrollorganisatie kan betekenen. Veel inspiratie gewenst!

Stan Olde Wieverink

Over Stan Olde Wieverink

Elk bedrijf heeft verhalen te vertellen. Niet alleen verhalen over zichzelf, maar ook verhalen van klanten! Verhalen die niet alleen de doelgroep aanspreken, informeren, verrassen en beïnvloeden, maar verhalen die ook echt laten zien hoe het verschil gemaakt kan worden! Als online marketeer bij Akyla combineer ik dagelijks gave verhalen met creatieve marketing. Ik help professionals van uitzenders en payrollers om oplossingen te vinden voor specifieke problemen binnen de branche. Oplossingen die passen bij hun unieke identiteit. Oplossingen die hen helpen om hun inleners en flexkrachten beter te bedienen.

80 artikelen van Stan

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.