Belangrijk nieuws! Sinds januari zijn wij samengevoegd met ons moederbedrijf Textkernel

Innovatieve flexorganisaties met de juiste midoffice hebben een streepje voor – en dit is waarom

Innovatieve flexorganisaties en hun midoffice

Dat innovatieve karakter zit in kleine dingen – hoe ga je om met duurzaamheid? – maar ook in grote organisatorische dingen – hoe zijn je administratieve zaken geregeld? Beide zijn belangrijk, dus ja: ook het laatste. Toch zijn er ook nog steeds uitzend- en payrollorganisaties die voor hun midoffice liever voor de makkelijkste optie kiezen. Die niet verder zoeken tot ze díe midoffice vinden waarmee ze alle administratieve handelingen voor hunzelf en hun kandidaten en flexkrachten gemakkelijker maken. Zonde, want juist met zó’n midoffice laat je dus zien dat je het anders doet dan concurrenten.

Strategische sturen op KPI’s met data uit een midoffice

Er is nog een reden waarom innovatieve organisaties met de juiste midoffice een streepje voor hebben – misschien heb jij het ook al voorbij zien komen in het flexnieuws. Uitzenders en payrollers raken in toenemende mate geïnteresseerd in data. Bij veel organisaties wordt data zelfs al ingezet om op KPI’s te sturen. KPI’s zoals Fill rate, Time-to-fill of simpelweg aantal nieuwe klanten. Wil je KPI’s meetbaar maken, dan moet je die data goed managen en zijn goede rapportages van cruciaal belang. Daarvoor is goede tooling vereist. En als we zeggen ‘goede tooling’ dan bedoelen we een midoffice met aandacht voor zelfs de kleinste details. Waarom? Omdat zoals gezegd de meeste concurrenten (nu nog) voor de makkelijkste optie kiezen: de tool die als eerste naar voren komt in Google of de midoffice met de laagste investering. Doe jij dat niet en zoek je naar de beste midoffice die verkrijgbaar is, dan kun je data strategisch inzetten om een nóg betere werkgever te zijn.

De juiste midoffice voor jouw innovatieve organisatie

Geloof ons, er zijn midoffices waarmee je jouw innovatieve karakter laat zien én waarmee je data kunt inzetten om op KPI’s te sturen. Wil je meer weten over (het kiezen van) zo’n midoffice voor jouw uitzend- of payrollorganisatie? Neem dan gerust contact met ons op, want we denken graag met je mee.

Tot slot… Enkele leestips

Dit is inmiddels onze vierde blog over het belang en de voordelen van de juiste midoffice. Wil je de vorige blogs ook lezen? Je vindt ze hieronder:

Hoe belangrijk is een goede midoffice?
In 6 stappen díe midoffice vinden die bij jou past
Deze 5 taken hoef jij als backoffice medewerker nooit meer handmatig te doen

Lees ook

Flexkrachten onboarden in 5 min? 10 onmisbare features!

Onboarding Automation Checklist De tijd dat alles op papier werd...

Groeien of juist kosten besparen? Zo haal je het maximale uit je automatisering

Het is voor uitzendbureau door de krapte op de arbeidsmarkt...

Akyla versnelt onboarding flexkrachten met Rabobank en Signicat

Dit artikel tot stand gekomen in samenwerking met onze partner...

Meer tijd besparen?

Zet de volgende stap in automatisering.

Geheel vrijblijvend

Wij gaan verder als:

Sinds januari zijn wij samengegaan met ons moederbedrijf Textkernel. Onze website zal eind april 2024 overgaan naar Textkernel website. Tot dit tijd vind je nog steeds relevante informatie over ons mid-office platform.