Innovatieve flexorganisaties en hun midoffice
Dat innovatieve karakter zit in kleine dingen – hoe ga je om met duurzaamheid? – maar ook in grote organisatorische dingen – hoe zijn je administratieve zaken geregeld? Beide zijn belangrijk, dus ja: ook het laatste. Toch zijn er ook nog steeds uitzend- en payrollorganisaties die voor hun midoffice liever voor de makkelijkste optie kiezen. Die niet verder zoeken tot ze díe midoffice vinden waarmee ze alle administratieve handelingen voor hunzelf en hun kandidaten en flexkrachten gemakkelijker maken. Zonde, want juist met zó’n midoffice laat je dus zien dat je het anders doet dan concurrenten.
Strategische sturen op KPI’s met data uit een midoffice
Er is nog een reden waarom innovatieve organisaties met de juiste midoffice een streepje voor hebben – misschien heb jij het ook al voorbij zien komen in het flexnieuws. Uitzenders en payrollers raken in toenemende mate geïnteresseerd in data. Bij veel organisaties wordt data zelfs al ingezet om op KPI’s te sturen. KPI’s zoals Fill rate, Time-to-fill of simpelweg aantal nieuwe klanten. Wil je KPI’s meetbaar maken, dan moet je die data goed managen en zijn goede rapportages van cruciaal belang. Daarvoor is goede tooling vereist. En als we zeggen ‘goede tooling’ dan bedoelen we een midoffice met aandacht voor zelfs de kleinste details. Waarom? Omdat zoals gezegd de meeste concurrenten (nu nog) voor de makkelijkste optie kiezen: de tool die als eerste naar voren komt in Google of de midoffice met de laagste investering. Doe jij dat niet en zoek je naar de beste midoffice die verkrijgbaar is, dan kun je data strategisch inzetten om een nóg betere werkgever te zijn.
De juiste midoffice voor jouw innovatieve organisatie
Geloof ons, er zijn midoffices waarmee je jouw innovatieve karakter laat zien én waarmee je data kunt inzetten om op KPI’s te sturen. Wil je meer weten over (het kiezen van) zo’n midoffice voor jouw uitzend- of payrollorganisatie? Neem dan gerust contact met ons op, want we denken graag met je mee.
Tot slot… Enkele leestips
Dit is inmiddels onze vierde blog over het belang en de voordelen van de juiste midoffice. Wil je de vorige blogs ook lezen? Je vindt ze hieronder:
• Hoe belangrijk is een goede midoffice?
• In 6 stappen díe midoffice vinden die bij jou past
• Deze 5 taken hoef jij als backoffice medewerker nooit meer handmatig te doen