De laatste tips, tricks, updates & nieuws
Innovatieve flexorganisaties met de juiste midoffice hebben een streepje voor – en dit is waarom

Innovatieve uitzenders en payrollers hebben een belangrijk voordeel op de meer generieke bureaus. Kandidaten anno 2021 zoeken namelijk niet die ene baan die inhoudelijk perfect is. Ze zoeken een werkgever waar ze een klik mee hebben. Waar ze een goed gevoel bij hebben, die bij ze past en die ze verder brengt in hun loopbaan. Organisaties die hun innovatieve karakter goed over de bühne brengen, trekken meer kandidaten aan én binden hen met meer gemak aan hun organisatie.

Innovatieve flexorganisaties en hun midoffice

Dat innovatieve karakter zit in kleine dingen – hoe ga je om met duurzaamheid? – maar ook in grote organisatorische dingen – hoe zijn je administratieve zaken geregeld? Beide zijn belangrijk, dus ja: ook het laatste. Toch zijn er ook nog steeds uitzend- en payrollorganisaties die voor hun midoffice liever voor de makkelijkste optie kiezen. Die niet verder zoeken tot ze díe midoffice vinden waarmee ze alle administratieve handelingen voor hunzelf en hun kandidaten en flexkrachten gemakkelijker maken. Zonde, want juist met zó’n midoffice laat je dus zien dat je het anders doet dan concurrenten.

Strategische sturen op KPI’s met data uit een midoffice

Er is nog een reden waarom innovatieve organisaties met de juiste midoffice een streepje voor hebben – misschien heb jij het ook al voorbij zien komen in het flexnieuws. Uitzenders en payrollers raken in toenemende mate geïnteresseerd in data. Bij veel organisaties wordt data zelfs al ingezet om op KPI’s te sturen. KPI’s zoals Fill rate, Time-to-fill of simpelweg aantal nieuwe klanten. Wil je KPI’s meetbaar maken, dan moet je die data goed managen en zijn goede rapportages van cruciaal belang. Daarvoor is goede tooling vereist. En als we zeggen ‘goede tooling’ dan bedoelen we een midoffice met aandacht voor zelfs de kleinste details. Waarom? Omdat zoals gezegd de meeste concurrenten (nu nog) voor de makkelijkste optie kiezen: de tool die als eerste naar voren komt in Google of de midoffice met de laagste investering. Doe jij dat niet en zoek je naar de beste midoffice die verkrijgbaar is, dan kun je data strategisch inzetten om een nóg betere werkgever te zijn.

De juiste midoffice voor jouw innovatieve organisatie

Geloof ons, er zijn midoffices waarmee je jouw innovatieve karakter laat zien én waarmee je data kunt inzetten om op KPI’s te sturen. Wil je meer weten over (het kiezen van) zo’n midoffice voor jouw uitzend- of payrollorganisatie? Neem dan gerust contact met ons op, want we denken graag met je mee.

Tot slot… Enkele leestips

Dit is inmiddels onze vierde blog over het belang en de voordelen van de juiste midoffice. Wil je de vorige blogs ook lezen? Je vindt ze hieronder:

Hoe belangrijk is een goede midoffice?
In 6 stappen díe midoffice vinden die bij jou past
Deze 5 taken hoef jij als backoffice medewerker nooit meer handmatig te doen

Stan Olde Wieverink

Over Stan Olde Wieverink

Marketing @ Akyla

104 artikelen van Stan

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

photo-avatar-bg

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!