De laatste tips, tricks, updates & nieuws
In 6 stappen díe midoffice vinden die bij jou past

Een midoffice kan jouw bedrijf maken of, als je écht verkeerd kiest, breken. Toch kiezen veel uitzenders en payrollers hun midoffice alsof het een pakje boter is. Oké, we chargeren natuurlijk, maar dat veel organisaties te snel een keuze maken is een feit. Daarom hebben wij in deze blog een handige checklist voor je gemaakt. In zes stappen helpen we jou om díe midoffice vinden die bij jouw organisatie past. En een extra tip van onze kant: neem de tijd om die stappen te doorlopen. Zo maak je écht de beste keuze.

Stap 1. Denk na over het wáárom van een goede midoffice

“Als je de mid- en backofficeprocessen niet goed op orde hebt, loopt het geld je organisatie uit”, schreven Martijn Remmelzwaal en Henk Geurtsen (Experts in Flex) vorige maand in een artikel in magazine Flexmarkt. Dat is op zich al een goede reden om voor de juiste midoffice te kiezen, maar er is meer ‘wáárom’ te bedenken. Het gebruik van een midoffice is namelijk een middel naar een doel. Wat is dat doel voor jouw uitzend- of payrollorganisatie? Welke resultaten wil je met de komst van een nieuwe midoffice behalen, denk aan tijdbesparing? En welke pijnpunten wil je met de midoffice oplossen?

Leestip tussendoor: onze blog Hoe belangrijk is een goede midoffice? Je leest hierin wat er zoals mogelijk is met een midoffice en ontdekt alle voordelen die een midoffice jouw organisatie kan opleveren.

Stap 2. Stel een selectieteam samen

Natuurlijk, uiteindelijk moet iedereen in jouw uitzend- of payrollorganisatie met de midoffice kunnen werken. Maar om snel en adequaat een goede keuze te kunnen maken, is het verstandig om een selectieteam samen te stellen. Wie zijn direct betrokken bij het proces? Wie beslist er mee? En wie gaan de trainingen volgen zodra de midoffice geïmplementeerd is?

Stap 3. Onderzoek de verschillen tussen leveranciers

Zo verschillend als de diverse midoffices op de markt zijn, zo verschillend zijn ook de leveranciers die ze maken. Zoek je een leverancier met een totaalpakket (en dus veel algemene kennis) of een partij met een best-of-breed-oplossing (en dus veel specifieke kennis)? Wil je de leverancier gemakkelijk kunnen bereiken en natuurlijk: hoe? Wil je vragen of problemen in een ticketsysteem kunnen zetten? Onderzoek wat je prettig vindt en check dan bij de leveranciers die je op het oog hebt wat de expertise is én hoe onder meer de klantenservice is geregeld. Om je verder op weg te helpen bij het maken van een goede keuze geven we je in een andere blog die we schreven vijf vragen die je jezelf moet stellen bij het kiezen van een softwareleverancier.

Stap 4. Breng je processen in kaart

Verbeteren begint met terugblikken. Hoe zijn de administratieve processen in jouw uitzend- of payrollorganisatie op dit moment geregeld? Wat vind je daar goed aan, en wat kan beter? Door processen grondig in kaart te brengen, kom je erachter waar je sneller en efficiënter kunt werken. Neem hier dus de tijd voor en sta ook open voor verbetering. Houd niet te veel vast aan oude processen en werkwijzen, maar durf ze kritisch onder de loep te nemen. Zo automatiseer je met de nieuwe midoffice precies dát wat jouw organisatie echt verder brengt.

Stap 6. Laat je voldoende informeren

Heb je een midoffice op het oog? Vraag dan een demo aan. Je checkt dan de gebruiksvriendelijkheid van de software en kunt dan meteen al je vragen stellen en zo eventuele twijfels laten wegnemen. Bedenk ook dat domme vragen niet bestaan. Voel je dus absoluut niet bezwaard om (nóg een keer) om een duidelijke uitleg te vragen. En vraag tijdens de demo ook vooral naar ervaringen van andere klanten. Stel vragen als: “Hoe hebben vergelijkbare organisaties als de mijne het met jullie software aangepakt? En wat levert jullie midoffice hen concreet op?” Misschien krijg je hier tijdens de demo direct antwoord op, misschien word je doorverwezen naar klantverhalen op de website. Hoe dan ook, de ervaringen van anderen kunnen je goed helpen om sneller de juiste keuze te maken.

De juiste midoffice (kiezen) voor jouw organisatie

Heb je alle zes stappen in de blog doorlopen en wil je meer weten over het kiezen van de juiste midoffice voor jouw uitzend- of payrollorganisatie? Neem dan gerust contact met ons op, want we denken graag met je mee. En… direct die demo uit stap zes plannen kan natuurlijk ook (dat doe je hier). Let’s get started!

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

photo-avatar-bg

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!