De laatste tips, tricks, updates & nieuws
“Heb je nog geen app? Wordt dat dan niet eens tijd?”
Stan Olde Wieverink

Stan Olde Wieverink

30 November 2020

De bank heeft een app. Je kunt via een app eten bestellen, of boodschappen thuis laten bezorgen. Er bestaan apps die je vertellen wanneer je je planten water moet geven - en hoeveel. Er bestaan focus-apps, die je helpen om productiever te zijn. Je kunt het weerbericht in een app bekijken, net als het nieuws, berichten van de overheid en woningen die in jouw buurt te koop staan. En dan hebben we het nu nog niet eens over alle sociale media.

352,9 miljard downloads per jaar

De gemiddelde smartphonegebruiker heeft tachtig apps op zijn telefoon staan en gebruikt er iedere maand veertig actief. Ja, dat zijn flinke cijfers. Er is zelfs een woord voor de angst om weg te zijn van je smartphone: nomophobia. Het is dan ook geen verrassing dat het aantal totale downloads van mobiele apps tegen 2021 naar verwachting 352,9 miljard per jaar zal zijn, volgens een rapport van Business Apps. En dan is er natuurlijk maar één vraag die we je kunnen stellen: heb jij eigenlijk al een app? Of stellen flexkrachten en inleners je nog steeds de vraag: “Kan ik mijn uren en andere zaken niet gewoon via mijn telefoon regelen?”

Het is niet gek dat flexkrachten en inleners je deze vraag stellen als je nog geen app hebt. Uitzenders en payrollers met een app zijn namelijk veel flexibeler in de communicatie, vooral met flexkrachten. Natuurlijk, ze kunnen nog steeds mailtjes sturen, bellen of WhatsAppen. Maar ze kunnen ook in de app vacatures delen, arbeidscontracten aanbieden en pushberichten en herinneringen sturen als er bijvoorbeeld nog uren ingevuld moeten worden. Ze zoeken dus zelf de interactie met hun flexkrachten op en hoeven niet meer te wachten tot flexkrachten hun website bezoeken of inloggen op hun systeem. En zo zijn er nog drie grote voordelen te noemen.

1. Een app is altijd en overal toegankelijk

Een app is altijd en overal toegankelijk – voor jezelf, maar vooral ook voor je flexkrachten en inleners. Met de app zijn relevante documenten en gegevens dus altijd en overal, 24/7, toegankelijk voor alle betrokkenen.

2. Met een app kunnen de juiste mensen sneller actie ondernemen

Iedereen die de app gebruikt kan – wanneer dat nodig is – snel actie ondernemen. Zo zeggen Carla Drent-Klein en Miranda Eenjes van Factory4Work: “Een app is natuurlijk altijd beschikbaar, dus flexkrachten kunnen zelfs thuis vanaf de bank hun gewerkte uren bij ons indienen. Ook handig: wanneer een specifieke flexkracht toch zijn of haar uren niet op tijd heeft ingediend, zien wij dat meteen. Een telefoontje of een WhatsAppje verder en de flexkracht kan het in de app nog snel even in orde maken.” Goed om te weten: ook arbeidscontracten ondertekenen kan tegenwoordig in een app, gewoon met een rechtsgeldige digitale handtekening. Daardoor heb je sneller alle benodigde documenten compleet en kun je inleners garanderen dat flexkrachten met de juiste papieren op zak aan het werk gaan.

3. Met een app gaat berichtgeving sneller

Iedereen heeft zijn of haar smartphone bij zich, de hele dag door. Stuur je notificaties of berichtjes, dan worden die dus snel bekeken én gelezen.

De (voordelen van de) app van e-UUR

Ondanks alle voordelen is er bij sommige platforms voor flexwerk nog geen app beschikbaar. Ook zijn er platforms die wél een app beschikbaar stellen, maar waarbij die app niet altijd optimaal werkt. Onze app (voor Android en iOS) is júist erg gebruiksvriendelijk, handig en effectief. Ook zitten alle belangrijke features erin: van urenregistratie tot onboarding, van declaraties tot verlofregistratie. Nick Bos van Nedflex: “Als ik heel eerlijk ben vind ik het niet meer dan normaal dat deze app er is, maar toch zijn er partijen die geen app aanbieden. Daarmee heeft Akyla dus een streepje voor. De app werkt ook heel gemakkelijk. Bovendien hebben flexkrachten dankzij de app hun gewerkte uren, loonstroken en andere belangrijke documenten altijd binnen handbereik, waardoor we ze sneller kunnen bedienen.”

Ben je nieuwsgierig naar onze app?

Selecteer dan op onze blogpagina het onderwerp ‘App’ – er staan al zes blogs over online. Ook kun je de tour van onze app bekijken of contact met ons opnemen voor een demo.

Stan Olde Wieverink

Over Stan Olde Wieverink

Als online marketeer bij Akyla combineer ik dagelijks gave content met creatieve marketing. Content die niet alleen de doelgroep aanspreekt, informeert en verrast, maar content die ook echt laten zien hoe het verschil gemaakt kan worden! Met deze content help ik ondernemers en professionals van uitzenders en payrollers om oplossingen te vinden voor specifieke problemen binnen de branche. Oplossingen die passen bij de unieke identiteit van hun organisatie. Oplossingen die hen helpen onderscheidend te zijn en oplossingen die helpen om hun inleners en flexkrachten beter te bedienen.

99 artikelen van Stan

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

photo-avatar-bg

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!