De laatste tips, tricks, updates & nieuws
Groeien met hetzelfde aantal werknemers? En hoe een platform je daarbij kan ondersteunen?
Stan Olde Wieverink

Stan Olde Wieverink

27 november 2019

Internet is niet meer uit ons leven weg te denken, zowel privé als professioneel. Ook in Nederland zien we dat terug, we lopen niet voor niets voor op de rest van de wereld als het gaat om smartphonegebruik. Dat we steeds meer digitaal doen zie je ook terug in de opkomst van online platformen, zoals een Uber, Deliveroo en Thuisbezorgd: het zijn zomaar wat voorbeelden van platformen die in de afgelopen jaren groot zijn geworden. Wat heeft dat met de flexbranche te maken? Steeds meer uitzenders en payrollers zijn grotendeels gedigitaliseerd maar de druk op de branche neemt toe. Hoe kunnen zij software of een platform voor werk inzetten om hun concurrentie voor te blijven? We lichten het graag toe.

Uitzenders en payrollers moeten steeds verder digitaliseren

Dit is geen gekke ontwikkeling, want doordat er druk ontstaat op de marges moet ook in de uitzend-, en payrollbranche gedigitaliseerd worden. Je kan het je niet meer veroorloven om alles nog met de hand te doen. Volgens Marco Bastian, Directeur NBBU, moeten organisaties nu gaan profiteren van de efficiëntieslag die een platform biedt. We zien dan ook dat grote partijen, een platform inzetten als de basis voor hun business en daar vervolgens de benodigde software aan koppelen. Wat we ook  zien is dat het onze klanten ook echt tijdwinst oplevert, mits je met het juiste platform werkt.

Benieuwd naar deze efficiëntieslagen? In een eerdere blog schreven we al eens over ‘De vijf digitaliseringsslagen die jij vandaag nog moet maken’.

In het geval van Logistic Force is dat e-UUR, waarin onder meer urenregistratie, cao-ontrafeling, onboarding en – sinds kort – ook werving en selectie samenkomen. Door die toevoeging van een werving- en selectietool verandert e-UUR langzaamaan in een platform voor werk. Business architect Debby Smits, van Logistic Force, vertelde ons: “Bij de vestiging Breda, de eerste vestiging waar het platform geïmplementeerd is, was mijn collega voorheen van maandag tot en met woensdag – lees: een uur of twintig – volop bezig met de urenregistratie, de interpretatie van de cao-regels en het goed uitvoeren van de inlenersbeloning. De laatste keer dat ik haar sprak gaf ze aan dat dit nu vermindert is naar slechts vijf uur per week. Inmiddels doet ze zelfs al de urenregistratie voor een andere vestiging: ze heeft er met gemak een tweede vestiging bijgenomen.”

Groeien óndanks de druk op de flexbranche, met dezelfde mensen.

Je kunt dus zeggen dat Logistic Force flink kan groeien óndanks de druk op de branche én dat met dezelfde mensen. Daar kan een goed platform voor zorgen. Aan de grondslag van ieder platform ligt namelijk digitalisering, en iedere flexorganisatie moet zoals gezegd nú digitaliseren om efficiënter te kunnen werken en zo de veranderingen in de markt op te kunnen vangen. Maar ook veilig(er) werken is iets dat je – sinds de invoering van de AVG – niet uit het oog mag verliezen en wat je met een gerenommeerd platform kunt ondervangen.

Waarom je over zou moeten stappen naar specialistische software?

Wij zijn benieuwd, kies jij voor een platform voor werk? Helemaal in de huidige wereld van werk, waar het steeds belangrijker wordt om 1 portal ofwel 1 platform te kunnen bieden voor zowel je flexkrachten, inleners, bemiddelaars als voor je eigen medewerkers. Kies je dus voor een platform? Dan is het verstandig om te kiezen voor een specialist. Een softwareleverancier die zicht focust op een specifiek onderwerp en daar echt in uitblinkt. Je zult zien dat je dan echt stappen gaat maken! En dat werkt alleen maar prettiger voor jezelf en je medewerkers. En wat het voor je flexkrachten betekent? Waarom zouden zij nog andere uitzendbureaus bezoeken als ze op één platform:

  • Zijn of haar vacatures vindt;
  • met één profiel en met één druk op de knop kan solliciteren;
  • automatisch zijn/haar contract aangeleverd krijgt;
  •  eenvoudig online, in een app, zijn gewerkte uren, maar ook vakantie-uren en verlofregistratie kan doorgeven;
  • gemakkelijk bonnetjes en meer kan declareren;
  • en omdat het platform gekoppeld is aan de verloning- en facturatiesoftware van je backoffice zorgt je ervoor dat de flexkracht altijd correct zijn/haar salaris uitbetaald krijgt.

Wil jij ook de stap maken naar een platform voor werk?

We bieden uitzenders, payrollers en detacheerders, van klein naar groot de mogelijkheid om een platform voor werk in te zetten voor hun organisatie. Dit en méér is er mogelijk in e-UUR. Benieuwd naar onze ervaringen? Kijk naar onze referenties van uitzenders en payrollers als AdeccoTimingLogistic Force, Go:Office, Factory4Work. Je haalt er zeker inspiratie uit.

Stan Olde Wieverink

Over Stan Olde Wieverink

Elk bedrijf heeft verhalen te vertellen. Niet alleen verhalen over zichzelf, maar ook verhalen van klanten! Verhalen die niet alleen de doelgroep aanspreken, informeren, verrassen en beïnvloeden, maar verhalen die ook echt laten zien hoe het verschil gemaakt kan worden! Als online marketeer bij Akyla combineer ik dagelijks gave verhalen met creatieve marketing. Ik help professionals van uitzenders en payrollers om oplossingen te vinden voor specifieke problemen binnen de branche. Oplossingen die passen bij hun unieke identiteit. Oplossingen die hen helpen om hun inleners en flexkrachten beter te bedienen.

63 artikelen van Stan