Wat is een midoffice?

Zoals je weet wordt een frontoffice gebruikt voor recruitment en planning en een backoffice voor activiteiten rondom verloning, facturatie, pensioenen, verzekeringen, debiteurenbeheer en financiële administratie. Maar wat is dan een midoffice? Bij de meeste uitzend- en payrollorganisaties is de midoffice de portal of het platform waarin alle administratieve zaken samenkomen. Je kunt de midoffice dus zien als een aanspreekpunt voor je flexkrachten, inleners, bemiddelaars en eigen werknemers. In de midoffice kunnen al deze mensen aan de slag met bijvoorbeeld de urenregistratie, onkostendeclaraties en reserveringen. Ook de werving en selectie, de onboarding, het aanmaken en het ondertekenen van contracten en het ontrafelen van cao’s kan in een midoffice. En daarbij geldt: hoe meer van deze genoemde functionaliteiten in de midoffice zitten, hoe gemakkelijker jouw werk wordt. Er ontstaan zelfs taken die jij nooit meer handmatig hoeft te doen.

Waarom is een midoffice nodig?

Hoe meer werkzaamheden je met een midoffice digitaliseert en zelfs automatiseert, hoe meer tijd er overblijft voor real life contact met flexkrachten en inleners. En juist die human touch maakt jouw organisatie anders dan alle concurrenten. Maar niet alleen die tijdbesparing maakt een midoffice nodig. Het zorgt ook voor onderscheidend vermogen op de uitstraling van jouw organisatie. Én het zorgt voor procesoptimalisatie, efficiëntie, de borging van data en simpelweg gemak. Kortom, met een midoffice – maar dan wel de júiste midoffice natuurlijk – maak je het verschil in zowel je candidate – als customer journey.

Nóg een voordeel van een midoffice

En er is nog een reden waarom een midoffice een goede keuze is – iets waar je liever nog vandaag dan morgen de knoop over moet doorhakken. Bij veel innovatieve flexorganisaties wordt al data ingezet om op KPI’s te sturen als Fill rate, Time-to-fill of simpelweg aantal nieuwe klanten. Wil jij dit soort KPI’s ook meetbaar maken, dan moet je die data goed managen en zijn goede rapportages van cruciaal belang. Daarvoor is een midoffice broodnodig. De midoffice verzamelt namelijk data waarmee het gemakkelijker wordt om je KPI’s in de gaten te houden en – waar nodig – bij te sturen.

Werken met e-UUR

De juiste midoffice kiezen

Ook jouw flexorganisatie verdient het om meer resultaat te behalen, en een gespecialiseerde midoffice helpt hierbij. Er zijn tientallen midoffices waar je uit kunt kiezen – van basic portals tot platforms waar jaarlijks nieuwe functionaliteiten aan worden toegevoegd. Uit dat ruime assortiment kiezen al steeds meer uitzend- en payrollorganisaties voor specialistische software. Een goede keuze als je het ons vraagt, want ook e-UUR is en een speciaal gemaakt voor een bepaald onderdeel, namelijk de midoffice.

Midoffice e-UUR

In midoffice e-UUR vind je de beste features voor het doelgericht bedienen van flexkrachten, inleners en bemiddelaars. En natuurlijk is e-UUR te koppelen met jouw backoffice, zodat alle processen straks naadloos op elkaar aansluiten. Wil je meer weten? Of wil je direct met ons aan de slag? Let’s get started en vraag vrijblijvend een demo aan!

 

Onze gespecialiseerde software helpt flexorganisaties bij het behalen van meer resultaat.

Je verdient het om meer resultaat te behalen! Benieuwd wat e-UUR voor jou kan betekenen?

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

photo-avatar-bg

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!