De laatste tips, tricks, updates & nieuws
E-dienstverlening, doet jij al mee?
Stan Olde Wieverink

Stan Olde Wieverink

13 november 2018

Je ziet het steeds vaker: uitzend- en payrollbureaus die sterk inzetten op e-dienstverlening, zowel richting klanten als richting flexkrachten. En dat vinden wij eigenlijk heel logisch. Inloop is namelijk wel goed voor het persoonlijke contact met uw flexkrachten, dat zeker, maar het kost ook erg veel tijd. Dus waarom niet op afstand doen wat op afstand kan? Daarnaast helpt e-dienstverlening bij het terugdringen van de papierwinkel. Flexkrachten inschrijven, contracten laten ondertekenen, urenbriefjes invullen, loonstroken versturen, declaraties indienen, verlof- en verzuimregistratie regelen en nog veel meer: het kan tegenwoordig allemaal snel én gemakkelijk online (en dus papierloos!).

Het echte mensenwerk

Hoe meer je daarin standaardiseert, hoe beter je de kosten in de hand houdt en hoe meer tijd je overhoudt voor het echte mensenwerk. Het belang van ICT is dan ook een feit. Veel kan effectief, online – dus 24/7 – georganiseerd worden. Als jij het niet doet, doet een ander het! Een branche waar we dit eerder al zagen gebeuren, is de reisbranche. Ging je vroeger nog naar het reisbureau, tegenwoordig kijk je op sites als booking.com, vliegwinkel.nl of worldticketcenter.com. Alleen voor specialistische vragen ga je nog naar een fysieke vestiging van een reisbureau, maar over het algemeen boeken de meeste mensen hun vliegtickets en hun verblijf zelf. Reisbureaus die niet op deze trend inspelen, vallen met bosjes om.

Kansen voor het oprapen

Voor uitzend- en payrollorganisaties die (verder) digitaliseren, liggen de kansen dus voor het oprapen. E-dienstverlening is namelijk als de service van een webwinkel: snel, actueel, gemakkelijk en altijd bereikbaar. En dat tegen lagere kosten en met als gevolg meer gemak en een betere dienstverlening.

Stan Olde Wieverink

Over Stan Olde Wieverink

Elk bedrijf heeft verhalen te vertellen. Niet alleen verhalen over zichzelf, maar ook verhalen van klanten! Verhalen die niet alleen de doelgroep aanspreken, informeren, verrassen en beïnvloeden, maar verhalen die ook echt laten zien hoe het verschil gemaakt kan worden! Als online marketeer bij Akyla combineer ik dagelijks gave verhalen met creatieve marketing. Ik help professionals van uitzenders en payrollers om oplossingen te vinden voor specifieke problemen binnen de branche. Oplossingen die passen bij hun unieke identiteit. Oplossingen die hen helpen om hun inleners en flexkrachten beter te bedienen.

58 artikelen van Stan