Het echte mensenwerk
Hoe meer je daarin standaardiseert, hoe beter je de kosten in de hand houdt en hoe meer tijd je overhoudt voor het echte mensenwerk. Het belang van ICT is dan ook een feit. Veel kan effectief, online – dus 24/7 – georganiseerd worden. Als jij het niet doet, doet een ander het! Een branche waar we dit eerder al zagen gebeuren, is de reisbranche. Ging je vroeger nog naar het reisbureau, tegenwoordig kijk je op sites als booking.com, vliegwinkel.nl of worldticketcenter.com. Alleen voor specialistische vragen ga je nog naar een fysieke vestiging van een reisbureau, maar over het algemeen boeken de meeste mensen hun vliegtickets en hun verblijf zelf. Reisbureaus die niet op deze trend inspelen, vallen met bosjes om.
Kansen voor het oprapen
Voor uitzend- en payrollorganisaties die (verder) digitaliseren, liggen de kansen dus voor het oprapen. E-dienstverlening is namelijk als de service van een webwinkel: snel, actueel, gemakkelijk en altijd bereikbaar. En dat tegen lagere kosten en met als gevolg meer gemak en een betere dienstverlening.