De laatste tips, tricks, updates & nieuws
Digitaal werken – tijdens corona én ver daarna? Het kan met een platform voor flexwerk

Veel organisaties zijn door het coronavirus met een katapult het digitale werken ingeschoten. Beeldbellen, virtueel vergaderen, online documenten delen en samen met collega’s of klanten in die documenten werken: de verandering in onze manier van werken is, noodgedwongen, razendsnel gegaan. Dit geldt uiteraard ook voor de flexbranche, en daar gaat het digitaal werken zelfs nog een stap verder. Voor jouw uitzend- of payrollorganisatie is het juist nu belangrijk dat je een platform hebt waarmee je volledig digitaal kunt werken. Van digitaal communiceren met flexkrachten tot online urenregistratie, van digitaal onboarden tot online werving en selectie: een platform voor flexwerk is jouw toekomst. Waarom? Omdat zo jouw business altijd door kan blijven draaien.

Platformen nemen de wereld over

Maar hoewel de coronacrisis het belang van een dergelijk platform aanzienlijk heeft vergroot, is de vraag naar platformen al langer gaande. We leven namelijk al langer in een tijd waarin platformen de wereld overnemen. Om te beginnen zijn de voorbeelden van succesvolle platformen buiten de flexbranche haast eindeloos, denk maar aan Uber, Facebook, Airbnb en Spotify. Of aan het Nederlandse bedrijf Booking.com, waar per etmaal maar liefst 1,5 miljoen kamers worden geboekt, en het eveneens Nederlandse Thuisbezorgd.nl, waar tussen januari en september 2019 maar liefst 112,6 miljoen bestellingen werden verwerkt.

Succesvolle platformen in de flexbranche

En ook in de flexbranche schieten succesvolle platformen als paddenstoelen uit de grond.

Deliveroo, Temper, Staffyou en Jellow zijn slechts een paar voorbeelden. Vaak zijn het initiatieven van softwarebedrijven. Maar wel initiatieven die (delen van) het werk van uitzenders en payrollers overnemen. Naast de lagere economische groeiverwachtingen, een aanhoudende krappe arbeidsmarkt, de invoering van de WAB en de impact van het coronavirus zorgen deze platformen daarom voor een grote uitdaging voor organisaties in de flexbranche. Voor organisaties zoals die van jou.

Steeds meer uitzenders en payrollers kiezen voor een platform

Het zijn dan ook roerige tijden. ‘Uitzendbranche verliest tot 70 % van het werk wanneer zij niet inspeelt op de huidige technologische ontwikkelingen’, schreef ING zelfs in een rapport. Steeds meer uitzenders en payrollers geven al gehoor aan de noodkreet van ING en digitaliseren en automatiseren hun processen in portals, tools, apps en andere software-oplossingen. Soms door henzelf ontwikkeld – een kostbaar, arbeidsintensief en tijdrovend proces – soms door leveranciers. En vaak is het niet eens genoeg.

Word jij ook een platform?

Wat zou het voor jouw organisatie betekenen als jij nú voor software zou kunnen kiezen waarmee je de concurrentie voorblijft? Een plug and play cloud-oplossing die jij kunt personaliseren naar jouw wensen? Een platform wat je dan zélf kunt lanceren, volledig in jouw huisstijl? Een complete oplossing voor het primaire proces, van werving en selectie tot het inzien van loonstroken en facturen? En dat ‘praat’ met backoffices, handige apps en software die je nu al gebruikt?

Ontwikkel samen met Akyla het beste platform voor flexwerk

Het kan. Akyla Flex Platform wordt het platform waarmee je de mogelijkheid krijgt om je eigen platform te lanceren, zodat jouw bureau het verschil maakt, gemaakt voor en door professionals uit de flexbranche. ‘Wordt’ inderdaad, want wij zoeken jou. Voor onze rondetafelsessies zoeken wij ambitieuze uitzenders en payrollers die met ons mee willen denken. Die samen met ons het beste platform voor flexwerk willen ontwikkelen. Klinkt dit als iets voor jou? Ga naar akyla.nl/flexplatform, meld je aan en claim jouw plekje aan onze tafel. Dan gaan wij samen met jou de uitdaging aan. Want nu – júist nu, in de tijd van corona – is het tijd om het verschil te maken.

Ontdek e-UUR

Stan Olde Wieverink

Over Stan Olde Wieverink

Elk bedrijf heeft verhalen te vertellen. Niet alleen verhalen over zichzelf, maar ook verhalen van klanten! Verhalen die niet alleen de doelgroep aanspreken, informeren, verrassen en beïnvloeden, maar verhalen die ook echt laten zien hoe het verschil gemaakt kan worden! Als online marketeer bij Akyla combineer ik dagelijks gave verhalen met creatieve marketing. Ik help professionals van uitzenders en payrollers om oplossingen te vinden voor specifieke problemen binnen de branche. Oplossingen die passen bij hun unieke identiteit. Oplossingen die hen helpen om hun inleners en flexkrachten beter te bedienen.

76 artikelen van Stan

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.