De laatste tips, tricks, updates & nieuws
Deze 3 kansen liggen met digitalisering voor het grijpen

Jij weet het, wij weten het: de marges in de flexbranche liggen onder druk. In de toch al krappe arbeidsmarkt krijgt jouw uitzend- of payrollbureau steeds meer concurrentie van andere intermediairs van flexibele arbeid, zoals online platforms. Maar ook jij kunt de digitale wereld in je voordeel gebruiken. Digitalisering biedt jou namelijk meerdere kansen om als uitzender of payroller het verschil te blijven maken. Welke kansen dat zijn, ontdek je in deze blog.

Kans 1: je bent én blijft onderscheidend

Valt jouw persoonlijke aanpak richting flexkrachten en inleners op? Ga je voor optimale efficiency, zodat je tijd overhoudt om voor jouw inleners de beste kandidaten te zoeken? Of blink je uit in de betrouwbaarheid, transparantie en efficiëntie van je administratieve processen? Kies je voor e-UUR – een gebruiksvriendelijke portal, helemaal in jouw huisstijl – dan benut je de nieuwste digitale mogelijkheden én onderscheid je je van concurrenten op alle drie de genoemde manieren.

Kans 2: je maakt gebruik van alle mogelijkheden van IT

Eigenlijk bedoelen we hiermee: je maakt gebruik van alle mogelijkheden van een midoffice. Als je de juiste midoffice kiest kun je namelijk alle administratieve handelingen voor jezelf en je kandidaten, flexkrachten én inleners gemakkelijker maken. Die midoffice is in de cloud 24/7 bereikbaar, waardoor iedereen altijd en overal bij belangrijke bedrijfsgegevens kan. Jij, maar ook je inleners en flexkrachten. Zo kunnen flexkrachten bijvoorbeeld eenvoudig hun uren klokken op hun mobiel en deze uren na hun werkdag, terwijl ze lekker thuis op de bank zitten, doorgeven via een app.

Werving- en selectie én onboarding

In de ideale midoffice is verder een goede werving- en selectietool en een goede digitale onboarding verweven. e-UUR is hier een goed voorbeeld van. In ons platform digitaliseer en automatiseer je je administratieve processen, maar kun je onder meer ook

  • vacatures opbouwen en die vervolgens op jouw eigen jobboard en op gekoppelde vacaturesites zetten;
  • het selectieproces automatiseren – inclusief de juiste kandidaat aanstellen;
  • flexkrachten die je aanneemt via de werving- en selectiemodule gelijk doorzetten naar de onboarding.

Sturen op data

Ook kun je met een midoffice als e-UUR sturen op onbewerkte feiten en ruwe data – alle data wordt immers op één centrale plek gebundeld.  KPI’s zoals Fill rate, Time-to-fill of simpelweg aantal nieuwe klanten heb je met de juiste tooling 24/7 inzichtelijk. Zo kun je data strategisch inzetten om een nóg betere werkgever te zijn én om onderscheidend vermogen ten opzichte van concurrenten te creëren.

Kans 3: je blijft ook in de toekomst relevant

Waar wil je over vijf jaar staan? Hoe ziet de markt er dan uit? En wat moet je nú doen om in de toekomst relevant te blijven? Het zijn slechts een paar vragen waarvan wij vinden dat ze top-of-mind moeten zijn bij jouw flexorganisatie. Het antwoord op die laatste vraag is volgens ons: digitaliseren. Want door met digitalisering je administratieve lasten te reduceren, houd je je tarieven aantrekkelijk(er). In een situatie waarin de marges onder druk staan, zoals nu, is dat cruciaal. Wat je binnen jouw uitzend- of payrollorganisatie precies kunt digitaliseren – en hoe – ontdek je met dit stappenplan.

 

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

photo-avatar-bg

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!