Het actieoverzicht

Wellicht de grootste verandering voor flexkrachten en inleners is het nieuwe actieoverzicht. Dit overzicht verschijnt aan de linkerkant in het scherm. Het actieoverzicht ondersteunt jouw gebruikers op twee verschillende manieren.

Allereerst geeft het actieoverzicht je gebruikers direct inzicht in de hoeveelheid acties die ze nog moeten ondernemen en leidt het naar heldere overzichten van waaruit gebruikers precies kunnen kiezen op welke objecten ze acties willen ondernemen. Deze focus op acties en het ondersteunen van je gebruikers om sneller tot deze acties te komen is het primaire doel van het actie-overzicht en de reden voor de naamgeving.

Overzichten

Daarnaast kan het actieoverzicht ook door je gebruikers benut worden om ‘gewoon’ tot overzichten te komen van hun gegevens. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een overzicht van alle urenbriefjes of documenten in het dossier. Dit is handig om bijvoorbeeld een compleet beeld te creëren of om (Excel-) exports te maken voor de eigen administratie.

Met dit nieuwe actie-overzicht is het voor je inleners en flexkrachten nog makkelijker om grip te houden op werkzaamheden en om de juiste acties te verrichten.

Voordelen van het actieoverzicht!

✔ Snel overzicht van je actiepunten
✔ Gemakkelijk toegang tot deze actiepunten
✔ Eenvoudig naar je overzichten navigeren
✔ Focus op gebruiksvriendelijkheid
✔ Personal touch

nieuwe e-uur interface

Google Material Design

Het design van de nieuwe e-UUR interface is afgeleid van het succesvolle Google Material Design. We hebben diverse elementen aan de interface toegevoegd, met als doel dat gebruikers nog eenvoudiger door e-UUR kunnen navigeren.

✔ Duidelijk zichtbare elementen
✔ Voldoende contrast en grootte van de tegels
✔ Een duidelijke hiërarchie van de belangrijkste items
✔ Belangrijkste informatie direct waarneembaar

Dashboard

Het dashboard is flink onder handen genomen. De tegels zijn geredesigned, de Google Material Design standaarden hebben we hiervoor als leidraad gebruikt. Dit zorgt ervoor dat de tegels op je dashboard nog overzichtelijker zijn en dat e-UUR nog gebruiksvriendelijker wordt. Verder wordt het de nieuwe interface over de volledige breedte van je venster weergegeven.

Dashboardbeheer

In de nieuwe interface is het mogelijk eigen dashboards samen te stellen voor je inleners en flexkrachten. In het dashboardbeheer kun je dashboards met een eigen omschrijving aanmaken, bepalen welke tegels je in deze dashboards wilt laten zien en in welke volgorde de tegels verschijnen. Denk bijvoorbeeld aan een informatiedashboard voor je  inlenergebruikers of een urendashboard voor je flexkrachten waar de betreffende tegels bij staan.

Nieuwe stijl formulieren

De oude formulieren hebben een transformatie ondergaan. De vernieuwde formulieren sluiten aan op de design standaarden van Google. Het resultaat? Super overzichtelijke en gebruiksvriendelijke formulieren!

Vernieuwde stream

In de nieuwe interface is de stream een stuk overzichtelijker geworden. Categoriën zijn in de vernieuwde stream verdwenen, inleners en flexkrachten kunnen deze categoriën voortaan in het actieoverzicht terugvinden. Verder komen items in de stream in chronologische volgorde te staan. Dit zorgt ervoor dat gebruikers voortaan de meeste recente items bovenaan de stream kunnen vinden. Zo wordt de vernieuwde stream echt een tijdlijn. Door gebruik te maken van de verbeterde zoekfunctionaliteit kunnen gebruikers de stream eenvoudig op itemtype filteren.

Verbeterde zoekfunctionaliteit

De zoekfunctie in e-UUR is de ideale manier om bijvoorbeeld urenbriefjes, documenten en plaatsingen eenvoudig en razendsnel terug te vinden. De zoekfunctionaliteit bestaat al in de huidige interface, maar uit feedback van onze klanten bleek deze zoekfunctie soms lastig vindbaar te zijn. Dat wilden wij natuurlijk graag voor je verbeteren! In de nieuwe interface hebben we ervoor gezorgd dat de zoekfunctie altijd en overal prominent beschikbaar is. Zo kan je je zoekopdracht direct invoeren. De werking van de zoekfunctie blijft in de nieuwe interface hetzelfde.