De laatste tips, tricks, updates & nieuws
De commerciële waarde van het hebben van je eigen platform

Slimme uitzenders en payrollers kiezen niet zomaar om te investeren in een eigen platform voor hun organisatie. Zij kiezen bewust voor een eigen platform dat hen méér kan opleveren. Waarmee ze het verschil kunnen maken bij hun eigen klanten, doordat ze hen onder meer een eigen omgeving kunnen geven. En waarmee ze ook waarde bieden aan hun flexkrachten, bijvoorbeeld door de urenregistratie te vergemakkelijken met een speciale koppeling met een extern kloksysteem. Kortom: slimme uitzenders en payrollers zien de commerciële waarde van slimme technologie. In deze blog lees je meer over wat die commerciële waarde nu precies is.

Een platform voor (volledig) digitaal werken

Steeds meer bedrijven werken gedeeltelijk of zelfs volledig digitaal. En steeds meer organisaties zetten daar een platform voor in, bijvoorbeeld om processen te stroomlijnen. Een SaaS-platform als Microsoft Dynamics 365 is daar een mooi voorbeeld van. Bedrijven kunnen bestaande technologie gebruiken, hun processen er omheen inrichten en deze verrijken met eigen functionaliteit. Maar een ‘platform’ is alsnog een begrip waar je van alles onder kunt verstaan. Vandaar dat we het nog even uitleggen.

Wat is een platform?

Heel simpel gezegd brengt een platform vraag en aanbod bij elkaar. In de basis betekent dit dus dat jij flexkrachten en inleners bij elkaar brengt. Deze gebruikers van jouw platform kunnen via één interface (vaak een webportal, dus online) diverse functionaliteiten gebruiken. Om een bruggetje te slaan naar ons platform voor flexwerk e-UUR: hierin komen features als bijvoorbeeld urenregistratie, reserveringen, een digitaal dossier, onboarding en werving en selectie samen. Een platform kun je daarom ook zien als een organisatievorm. Gebruikers communiceren met elkaar en werken samen via het platform. Ze hoeven elkaar niet te zien, want het platform faciliteert de interactie. Tussen jou en inleners bijvoorbeeld, als het gaat om inleenovereenkomsten. Tussen jou en flexkrachten, als het gaat om (het ondertekenen van) het arbeidscontract. Of tussen inleners en flexkrachten, bij het goedkeuren van urenbriefjes of een verlofaanvraag.

Wat is de kracht van een platform?

De kracht van een platform is het gemak waarmee alle gebruikers ermee kunnen werken. Denk ook maar eens aan een platform als Thuisbezorgd: vrijwel niemand heeft uitgebreide uitleg nodig om het te kunnen gebruiken. Een dergelijk gebruiksvriendelijk platform zorgt er verder voor dat gebruikers gemakkelijk en snel toegang hebben tot een uitgebreid palet aan informatie en tools. Bovendien zijn de onderdelen waarmee platformen zijn opgebouwd in grote mate gestandaardiseerd. Daardoor kunnen ze snel aangepast of geüpgrade worden met nieuwe functionaliteiten.

Platformen in de flexbranche

Ook in de flexbranche zien we steeds meer vraag naar platformen. Steeds meer uitzenders en payrollers zoeken daarom naar een oplossing oftewel een eigen platform. Een platform dat ze kunnen gebruiken om hun bedrijfsprocessen en zodoende hun algehele business naar een hoger niveau te tillen. Het inrichten van de eigen organisatie rondom een platform is momenteel dus erg in trek. Niet vreemd, want de concurrentie staat niet stil. We schreven het al in het intro: slimme uitzenders en payrollers introduceren nieuwe vormen van dienstverlening, slaan een directe brug naar klanten en bedreigen de business van bestaande spelers door met een platform te werken. Daarom dagen wij jou uit om ook eens goed in kaart te brengen welke impact een platform op jouw uitzend- of payrollorganisatie kan hebben.

De commerciële waarde van een platform

Hoe zorg je als uitzendorganisatie dat je efficiënter kunt werken en kunt focussen op de dingen die er echt toe doen? Met een platform kies je voor slimme technologie, zodat jij net dat stapje beter bent dan je concurrentie. Je geeft je imago een boost doordat je overal een strakke branding voert en biedt je je flexkrachten en inleners de juiste slimme tools. Zo ervaren zij het gemak van jouw platform en bespaar jij eenvoudig tijd. Tijd die je overhoud om je te richten op de dingen die er echt te doen.

Met een betrouwbaar en makkelijk te gebruiken platform voor flexwerk, voorzien van alle features die jij nodig hebt, heb je een platform op maat en dat volledig in je eigen huisstijl.

Ontdek hoe jij je eigen platform kunt opzetten

Stan Olde Wieverink

Over Stan Olde Wieverink

Elk bedrijf heeft verhalen te vertellen. Niet alleen verhalen over zichzelf, maar ook verhalen van klanten! Verhalen die niet alleen de doelgroep aanspreken, informeren, verrassen en beïnvloeden, maar verhalen die ook echt laten zien hoe het verschil gemaakt kan worden! Als online marketeer bij Akyla combineer ik dagelijks gave verhalen met creatieve marketing. Ik help professionals van uitzenders en payrollers om oplossingen te vinden voor specifieke problemen binnen de branche. Oplossingen die passen bij hun unieke identiteit. Oplossingen die hen helpen om hun inleners en flexkrachten beter te bedienen.

85 artikelen van Stan

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.