De laatste tips, tricks, updates & nieuws
Communicatie in coronatijd: zó bereik je jouw flexkrachten en inleners
Stan Olde Wieverink

Stan Olde Wieverink

16 December 2020

Sinds de uitbraak van corona wordt er veel digitaal gecommuniceerd. Mensen doen er alles aan om verbonden te blijven, en daar is de grote verscheidenheid aan digitale tools het resultaat van. Microsoft Teams, Zoom, Webex, FaceTime, WhatsApp: je kent ze vast allemaal wel. Voor de flexbranche is digitaal communiceren (soms) nog steeds een grote uitdaging. In deze blog delen wij jouw oplossing voor deze uitdaging.

Verschillende herkenbare situaties

Effectief een videocall opzetten terwijl jij en al je collega’s allemaal vanuit huis werken. Met collega’s samenwerken aan belangrijke documenten, zoals arbeidscontracten. Flexkrachten die naar kantoor bellen omdat ze klachten hebben en thuis moeten blijven, maar niet direct antwoord krijgen. Flexkrachten die hun contract nog moeten ondertekenen, maar door de coronamaatregelen niet bij jou op kantoor kunnen komen. Flexkrachten die vragen hebben maar ze niet via de mail willen stellen, omdat ze persoonlijk contact prettiger vinden. Fysieke urenbriefjes die goedgekeurd of verwerkt moeten worden, maar… Hoe? Iedere uitzend- en payrollorganisatie kent verschillende situaties waarin corona de samenwerking en communicatie met collega’s en flexkrachten flink lastig maakt. Ook jouw organisatie.

Digitaliseren met een platform voor flexwerk

Gelukkig, zo schreven we het in het intro al, is er een oplossing: het hele flexproces én de communicatie met flexkrachten en inleners digitaliseren met een platform voor flexwerk. En wat ons betreft niet zomaar een platform, maar óns platform: e-UUR. In dit platform komt alle informatie en communicatie samen. Om je een goed beeld te geven: medewerkers bij middelgrote en grote uitzend- en payrollorganisaties gebruiken in hun dagelijkse werk gemiddeld zes losse digitale systemen. Denk aan online urenregistratie, recruitment- en backofficesystemen, e-mail, WhatsApp, het CMS en externe cv- en vacaturewebsites. Kies je voor een platform (voor flexwerk) dan maak je niet alleen een efficiencyslag, maar ook een grote slag in het centraal stellen van jouw flexkrachten en inleners.

Digitaliseren vanuit flexkracht- en inlenerperspectief

En onderschat dat laatste alsjeblieft niet. Veel flexorganisaties digitaliseren vanuit organisatie- of technologieperspectief, met als doel de dienstverlening goedkoper en efficiënter maken. Maar het flexkracht- en inlenerperspectief mag niet vergeten worden. Wat zeggen we, dat perspectief moet wat ons betreft zelfs voorop staan. Houd je aandacht voor the human touch, dan maak je het voor je flexkrachten en inleners gemakkelijker én zet je in op bouwen en onderhouden van een duurzame en betekenisvolle relatie. Zelfs in een online platform. Het risico dat vaak genoemd wordt bij digitalisering (namelijk: dat het leidt tot minder betrokkenheid, met als bijkomend gevolg een lagere tevredenheid en lagere loyaliteit) hóeft geen risico te zijn. Jouw flexkrachten en inleners zijn namelijk altijd op zoek naar maximaal gemak. Het gebruik van een digitaal platform maakt hun leven een stuk gemakkelijker, en dit heeft zeker een positieve impact op de beleving. Zeker als je jouw flexkrachten en inleners centraal blijft stellen en je met de manier waarop je dat doet, jouw human touch, het verschil blijft maken.

De voordelen van een platform voor flexwerk

Vanuit deze gedachte is platform voor flexwerk e-UUR een goede keuze. Wij wéten hoe belangrijk die human touch is, en ondersteunen jou als uitzender of payroller daar zo goed mogelijk bij. Daarnaast zijn dit jouw voordelen met het platform:

  • Je kunt in één keer een grote groep mensen bereiken.
  • Je berichten blijven voor altijd bewaard. En zijn dus makkelijk terug te vinden.
  • Achter je bureau, vanuit je bed of luie stoel: je kunt heel vlot en gemakkelijk iemand bereiken, informeren of vragen stellen.
  • e-UUR wordt branded (lees: volledig in jouw huisstijl) opgeleverd.
  • Notificaties, in een app, helpen om berichten onder de aandacht te brengen.

Jouw volgende stap

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je graag meer weten? Ontdek dan jouw mogelijkheden: lees hier meer over het platform, leer hier alles over de functionaliteiten of vraag hier jouw demo aan.

Ontdek e-UUR

Stan Olde Wieverink

Over Stan Olde Wieverink

Als online marketeer bij Akyla combineer ik dagelijks gave content met creatieve marketing. Content die niet alleen de doelgroep aanspreekt, informeert en verrast, maar content die ook echt laten zien hoe het verschil gemaakt kan worden! Met deze content help ik ondernemers en professionals van uitzenders en payrollers om oplossingen te vinden voor specifieke problemen binnen de branche. Oplossingen die passen bij de unieke identiteit van hun organisatie. Oplossingen die hen helpen onderscheidend te zijn en oplossingen die helpen om hun inleners en flexkrachten beter te bedienen.

99 artikelen van Stan

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

photo-avatar-bg

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!