Persoonality uitermate tevreden over Akyla en e-UUR

Met een bestand van ruim 10.000 werknemers is Persoonality één van de grootste payrolldienstverleners van Nederland. Het bedrijf heeft service en kwaliteit hoog in het vaandel staan, ook als het gaat om de bedrijven waar het zaken mee doet. Eén van die bedrijven is Akyla. Sinds 2007 wordt er naar volle tevredenheid samengewerkt.

Persoonality, grote speler in payrolling

Sinds de oprichting in 1998 is Persoonality uitgegroeid tot één van de grotere spelers in Nederland als het gaat om payrolling, waarbij zij personeel van een bedrijf in dienst neemt en dat vervolgens uitleent bij datzelfde bedrijf. Het van oorsprong Almelose bedrijf treedt daarbij op als werkgever in formeel-juridische zin en neemt op die wijze de arbeidsrechtelijke risico’s van haar opdrachtgevers over. Een succesvolle manier van dienstverlening, gezien het aantal werknemers op de loonlijst van het bedrijf. Nadat Persoonality in 2011 onderdeel is geworden van Timing Uitzendteam, is het vestigingennetwerk uitgebreid met vestigingen in Eindhoven, Heerenveen, Haarlem, Enschede en Zwolle.

Betrouwbaarheid, service, kwaliteit en toegevoegde waarde

In 2006 zocht Persoonality een geschikt online portaal voor payrollkrachten en inleners. Hierbij was het van belang dat er een ‘knip’ aangebracht zou worden tussen de front- en backendsystemen van Persoonality. Aan de backend werkt Persoonality met een ERP-systeem van AFAS, maar in het kader van de knip was het goed om te kijken naar andere frontend partijen die ingeschakeld zouden kunnen worden. Daarbij werd specifiek gedacht aan een webbased payrolling portaal en waren betrouwbaarheid, service, kwaliteit en toegevoegde waarde belangrijke issues.

Samenwerking Persoonality met Akyla

Eind 2006 maakte Persoonality kennis met de door Akyla ontwikkelde software e-UUR, waar zij direct een goed gevoel over had. Ditzelfde gold voor de samenwerking met Akyla. Persoonality zocht een gebruiksvriendelijke, efficiënte oplossing en daar voldeed e-UUR daar aan. Om toegankelijkheid te waarborgen of onduidelijkheden, bijvoorbeeld bij calamiteiten, te vermijden is er afgesproken dat de hosting bij Akyla ligt. Dat Akyla dit op zich wilde nemen gaf Persoonality een goed inzicht in de kunde en kennis van Akyla.

“Uitermate tevreden over Akyla”

Ondertussen is Persoonality, bijna negen jaar na de eerste kennismaking, nog steeds uitermate tevreden over Akyla. “De medewerkers van Akyla zijn positief ingesteld, het is een betrouwbare partij, ze kunnen snel stappen maken en zijn slagvaardig. Je kunt merken dat ze tevens gewend zijn om met de flexmarkt om te gaan, want ze hebben ruime kennis van de materie en weten hoe je het plaatsen van mensen moet beheersen”, aldus Persoonality. Angst om in zee te gaan met een relatief nieuwe software, is er bij Persoonality geen moment geweest. “De omgeving waarin het zich afspeelt was niet nieuw. Daarnaast heb je het over urenregistratie, een redelijk basaal proces dat moet worden getackeld. Wel moest een Proof of Concept ons managementteam overtuigen van nut en noodzaak van de nieuwe software. Dat lukte, waarna een begin kon worden gemaakt met de doorontwikkeling van de door Akyla gelegde basis.”

'“Je kunt merken dat Akyla gewend is om met de flexmarkt om te gaan: medewerkers hebben ruime kennis van de materie en weten hoe je het plaatsen van mensen moet beheersen.”'

Werken met e-UUR

Na een periode van proefdraaien bij een aantal klanten is e-UUR in 2007 in productie genomen. Nu werken nagenoeg alle medewerkers en inleners van Persoonality met dit systeem. Ook is e-UUR uitgebreid met systeemkoppelingen met tijdregistratiesystemen van diverse klanten, online loonstroken voor alle medewerkers, digitale facturatie en rapportagemogelijkheden. e-UUR is inmiddels niet meer weg te denken uit het proces van Persoonality. Om die reden zijn Persoonality en Akyla in 2009 een aanvullende Service Level Agreement overeengekomen. “Op dit moment speelt e-UUR een belangrijke rol binnen onze processen. Daarom hebben we garanties afgesproken over onder meer de beschikbaarheid van de omgeving en de afhandeltijd van vraagstukken die we bij Akyla neerleggen”, aldus Tim Koersen, Projectmanager ICT bij Persoonality en Timing.

Nieuw: online inschrijvingsmodule

In 2010 kwam Persoonality opnieuw bij Akyla terecht voor uitbreiding van de bestaande functionaliteiten. “Er bleek al snel dat er veel behoefte is aan meer digitale mogelijkheden, zoals het digitaal inschrijven van payrollkrachten, een online klantdossier en de mogelijkheid van een pro-formafactuur. Inmiddels is de digitale inschrijving bij klanten en medewerkers gelanceerd. Uniek hieraan is dat er niet langer geprint en ondertekend hoeft te worden en dat er door de inlener een geautomatiseerde controle op geldigheid van het identiteitsbewijs uitgevoerd wordt. Doordat ook alle bijlagen automatisch door de medewerker aangeleverd worden, verwachten wij in het gehele digitale inschrijfproces veel efficiency te boeken. Met deze functionaliteit, maar ook met de pro-formafactuur en een online klantdossier, hopen wij tegemoet te komen aan de wens van klanten en medewerkers om meer gegevens online inzichtelijk te hebben.”

Over Persoonality

Persoonality is een zelfstandig label van Timing en daarmee onderdeel van de ADG dienstengroep, een landelijk concern in de zakelijke dienstverlening. 17 jaar na onze start in de payrollbranche, behoren we tot de top van grootste payrollorganisaties in Nederland. Met ruim 12.500 payrollmedewerkers en 1.000 inleners in 50 verschillende branches hebben we ruime ervaring binnen het MKB.