Klant van het eerste uur: FINTREX

Van 50 naar 850 flexkrachten in acht jaar tijd: uitzendorganisatie FINTREX groeit als kool. Het bedrijf won eind 2014 zelfs de Gouden FD Gazellen Award voor snelst groeiende bedrijf in Zuid-Holland. Al sinds 2007 maakt de Rotterdamse organisatie gebruik van e-UUR. En naar volle tevredenheid! “Acht jaar geleden waren wij op zoek naar een goede partij voor online urenregistratie. Freepack en Otys, organisaties waarbij wij al klant waren, verwezen ons beide door naar Akyla. Zodoende kwamen we met e-UUR in aanraking”, vertelt Robin Jansen, algemeen directeur van FINTREX. Jansen leidt FINTREX samen met commercieel directeur Martijn Herfkens en operationeel directeur Rik Westera. “We hebben nog wel naar andere pakketten gekeken en met andere organisaties gesproken, maar het gevoel bij Akyla was direct goed. Ik vond Martin Schievink een geschikte kerel en ik voelde zijn ambitie om door te blijven ontwikkelen. Die ambitie vond én vind ik erg belangrijk. “

e-UUR gekoppeld aan Freepack

“Daarnaast was Akyla meteen enthousiast om e-UUR met Freepack te koppelen. Die koppeling was een vereiste van onze kant”, vertelt Jansen. Toen de keuze voor e-UUR door FINTREX gemaakt was, startte Akyla dan ook meteen met het realiseren van die koppeling. “En dat verliep gelukkig erg soepel”, aldus Jansen. “We zaten regelmatig met alle drie de partijen om tafel om ieders wensen en ideeën te bespreken, tot we uiteindelijk de puntjes op de ‘i’ konden zetten en de koppeling daadwerkelijk hebben gerealiseerd. Akyla pakte het traject erg goed op en niet veel later kon e-UUR bij ons volledig geïmplementeerd worden.”

'“e-UUR is voor ons niet alleen een portal voor online urenregistratie, maar ook een middel om met flexkrachten te communiceren, onder meer met (nieuws)berichten.”'

Robin JansenCEO

e-UUR als communicatiemiddel richting flexkrachten

En ook die implementatie verliep goed. Jansen vertelt: “We zijn – pats boem – in één keer overgegaan, met al onze 50 flexkrachten tegelijk. Dat zouden we nu niet meer doen, nu we naar 850 flexkrachten en 38 interne medewerkers zijn gegroeid.” Overigens is het zo dat alleen onze payrollafdeling (6 medewerkers) met e-UUR te maken heeft. Deze medewerkers zouden e-UUR zeker niet meer willen missen. Voor hen is het naast een portal voor online urenregistratie ook een middel om met flexkrachten te kunnen communiceren. Ze hebben met e-UUR toegang tot onze gehele werkzame populatie en kunnen onder meer (nieuws)berichten versturen; naar alle flexkrachten tegelijk of naar bepaalde groepen en/of personen.”

Importtool als ideaal hulpmiddel

e-UUR is volledig vernieuwd, vooral qua design en uitstraling. “Acht jaar geleden zag het er ook al goed uit, maar sinds de upgrade is de portal alleen maar mooier geworden. Qua look and feel ziet het er gewoon echt heel goed uit!” En FINTREX is in de loop der jaren met e-UUR meegegroeid. “Bij live gang in 2007 hadden we eigenlijk geen specifieke wensen, het moest gewoon goed draaien”, lacht Jansen. “Ondertussen werken we met grote teams en hebben we te maken met zeer veel volume. We hebben nu dan ook regelmatig wel wat specifiekere wensen, waar Akyla altijd graag gehoor aan geeft. Het kan zijn dat we iets op maat laten ontwikkelen, maar omdat e-UUR continu doorontwikkelt kan het ook goed zijn dat onze wensen al bij de ‘standaard’ uitbreiding van e-UUR horen.”
“Zo zetten we nu ook al geruime tijd de importtool van e-UUR in”, vervolgt Jansen. “Dit is een ideaal hulpmiddel, een standaard feature waarmee we gemakkelijk Excel-sheets met geschreven uren naar e-UUR kunnen versturen. De geïmporteerde gegevens kunnen we vervolgens in e-UUR gemakkelijk controleren en doorzetten.”

Over FINTREX

FINTREX is met ruim 850 flexkrachten en 38 interne medewerkers de grootste onafhankelijke leverancier van personeel in de klantcontactbranche. Met haar eigen klantcontactmanagers en door de kennis van consulenten die zelf uit de callcenterbranche komen, is FINTREX in staat ieder klantcontactcenter te optimaliseren. FINTREX biedt hierbij uitzending, recruitment, payrolling en projectdetachering. Waar FINTREX zich mee onderscheidt, is dat ze de sollicitanten laten meedenken. Niet voor niets is hun motto ‘De beste match maak je zelf’. FINTREX werd in oktober 2014 winnaar van de Gouden FD Gazellen Award, een jaarlijkse award voor de snelst groeiende ondernemingen in Nederland. FINTREX won deze award in de regio Zuid-Holland.