Detacheringsbureau Carrierecafe is gespecialiseerd in arbeidsbemiddeling voor de financiële dienstverlening. As we speak detacheert de flexorganisatie 200 fte bij verschillende banken en verzekeraars. Marketeer Fons Vaneker vertelt: “Onze historie met de financiële wereld gaat terug naar het jaar van oprichting: 2002. Inmiddels zitten wij dus al twintig jaar ‘in het vak’. Door die jarenlange ervaring kennen wij de bedrijfsculturen bij banken en verzekeraars heel goed. Ook is persoonlijke aandacht voor de kandidaat voor ons erg belangrijk – we leren de persoon achter een cv graag goed kennen. Zo kunnen we de perfecte match maken tussen professional en opdrachtgever.”

Duidelijke presentatie, goede portal en eindeloze mogelijkheden

Sinds 2019 werkt Carrierecafe met e-UUR voor het verwerken van uren en documenten, zoals declaraties en loonstroken. Fons: “Voor die tijd besteedde onze financieel directeur Stef Huiskamp wekelijks veel tijd aan het handmatig verwerken en controleren van uren. Uiteraard kon hij zijn kostbare tijd wel beter besteden dan aan het verwerken en controleren van urenbriefjes. Daarom is hij op een gegeven moment op zoek gegaan naar een portal die deze werkzaamheden van hem kon overnemen. Vanuit een shortlist is een eerste gesprek met Akyla gepland, en er was meteen een klik. Ook was de presentatie duidelijk, zag de portal er top uit én waren de mogelijkheden voor de urenverwerking eindeloos. De keuze was dus al snel gemaakt. Niet lang na dat eerste gesprek heeft Akyla e-UUR netjes bij ons geïmplementeerd en sindsdien zijn we up and running!”

'De urenverwerking kost ons nu nog maar één dag per maand. Dat is een tijdbesparing van twee dagen per maand, oftewel 66%!'

Fons VanekerContentmarketeer

Een flinke tijdbesparing én een daling in foutmarge

Voordat Carrierecafe met e-UUR begon te werken, werden uren per mail aangeleverd. Het Excel-bestand dat gedetacheerden hiervoor gebruikten was dan wel gestandaardiseerd, maar alles werd na binnenkomst van de uren met de hand verwerkt. “Stef was voor de komst van e-UUR drie volle dagen per maand bezig met de urenverwerking. Nu leveren onze professionals via de portal hun uren bij ons aan, zodat die vanuit daar meteen verwerkt kunnen worden. Het eerste resultaat van werken met e-UUR is dan ook een flinke tijdbesparing: de urenverwerking kost ons nu nog maar één dag per maand. Dat is een tijdbesparing van twee dagen per maand, oftewel 66 procent. De gewonnen tijd kan Stef besteden aan het laten doorgroeien van ons bedrijf. Als tweede resultaat zien we dat onze foutmarge is gedaald. Dat zien gedetacheerden terug op hun loonstrook, want er worden minder fouten gemaakt in de berekening van hun salaris”, aldus Fons.

Ideeën voor de toekomst: uitbreiding van de portal

Privacy en veiligheid zijn voor Carrierecafe belangrijke onderwerpen. Fons: “e-UUR voldoet wat dat betreft exact aan onze wensen. In de portal staat namelijk alles veilig achter slot en grendel. Na inloggen kunnen gedetacheerden zelf hun uren insturen en bekijken en documenten openen, denk aan loonstroken. Voorheen verstuurden we loonstroken per mail, maar dat is natuurlijk niet AVG-proof. Dit probleem hebben we met de komst van e-UUR getackeld.” Voor de toekomst heeft Carrierecafe nog verschillende plannen met e-UUR. “We kijken bijvoorbeeld of we onze recruitment software Bullhorn aan e-UUR kunnen koppelen, zodat we niet meer met twee verschillende applicaties hoeven te werken. En zo zijn er meer apps die we aan e-UUR zouden willen koppelen. We werken namelijk graag met de beste software op verschillende gebieden – best-of-breed dus – maar willen wél het gemak van centraal werken in één portal. Voor ons zijn koppelingen een mooie manier om verder te automatiseren.”

Over CarriereCafe

Carrierecafe is een detacheringsbureau dat is gespecialiseerd in arbeidsbemiddeling voor de financiële dienstverlening. Carrierecafe heeft momenteel 200 FTE gedetacheerd bij verschillende banken en verzekeraars. Persoonlijke aandacht voor de kandidaat is onze grote kracht: we leren de persoon achter het CV goed kennen. Onze historie met de financiële wereld gaat terug naar het jaar van oprichting (2002). We kennen de bedrijfsculturen bij banken en verzekeraars daardoor heel erg goed. Dit stelt ons in staat om de perfecte match te maken tussen professional en opdrachtgever!

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

photo-avatar-bg

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!