Hoe Campus Detachering al 10 jaar lang efficiëntieslagen maakt met Akyla
Campus Detachering is het interne payrollbedrijf voor studentenbanen binnen de Radboud Universiteit van Nijmegen. Met een team van 5 medewerkers verzorgen ze maandelijks de urenverwerking zo’n 1700 studenten.
Campus Detachering start in 2014 met het gebruik van ons platform. Tot die tijd verwerkten ze handmatig zo’n 300 urenbriefjes per maand. Door het gebruik van ons platform konden ze de afgelopen 10 jaar 5 keer meer studenten bedienen, met dezelfde teamgrootte. “Zonder Akyla hadden we een minimaal een week nodig om alle uren alleen maar in te kloppen en de toeslagen te berekenen. Dat is nu allemaal geautomatiseerd”, vertelt Tanja Steenhuis, applicatiebeheerder van Campus Detachering.
'“Zonder Akyla hadden we een minimaal een week nodig om alle uren alleen maar in te kloppen en de toeslagen te berekenen. Dat is nu allemaal geautomatiseerd.”'

Gemakkelijk zelf aanpassingen doen
Het portaal noemen ze ‘CD Online’ en is beschikbaar in hun eigen huisstijl. Met het enterprise abonnement maken ze gebruik van alle modules binnen ons platform. Tanja is het meest onder de indruk van Xplican, de uren-ontrafelaar: “Ik vind Xplican heel leuk om mee te werken. Het is heel gebruiksvriendelijk en intuïtief, dus je kunt gemakkelijk zelf aanpassingen doen. Het is ook een beetje durven en proberen. Akyla heeft een fijne helpdesk als we er zelf niet uitkomen. Die is altijd goed bereikbaar en ze zijn altijd proactief in het meedenken. Ik hoef maar weinig vragen te stellen om iets opgelost te krijgen.”
'"Akyla heeft een fijne helpdesk als we er zelf niet uitkomen. Die is altijd goed bereikbaar en ze zijn altijd proactief in het meedenken. Ik hoef maar weinig vragen te stellen om iets opgelost te krijgen." '

Automatisering heeft impact op klanttevredenheid
Tanja merkt dat het gebruik van het platform invloed heeft op de klanttevredenheid. “Je hoort van verschillende kanten binnen de universiteit dat collega’s het een fijn programma vinden en dat het makkelijk werkt. Ook studenten kunnen er heel goed mee werken.”
In de toekomst wil Campus Detachering nog meer communicatie via het platform laten lopen. “We doen dat nu vooral via de mail, maar binnen e-UUR is het ook mogelijk om die communicatie meer via het platform te doen. Zo houden we alles centraal in één systeem.”