De laatste tips, tricks, updates & nieuws
Bouw vandaag aan je bedrijf van morgen – van een digitale transformatie in de cloud naar datagedreven werken

In de wereld waarin we leven zijn technologie en digitalisering belangrijker dan ooit. Je ziet het aan Adyen, Klarna en Airbnb: slechts een paar voorbeelden van organisaties die hun sector wakker hebben geschud met hun digitale aanpak en die daardoor in korte tijd zijn doorgegroeid van start-up naar grootmacht. Om niet voorbij gestreefd te worden door concurrenten die al wél digitaal werken, zijn ook veel flexorganisaties flink bezig met de transitie naar digitaal werken - of ze staan aan het begin ervan. In deze blog geven wij je handige tips.

Startpunt voor digitale transformatie: de cloud

De meeste flexorganisaties beginnen hun digitale transformatie door hun werkomgeving en belangrijkste applicaties over te zetten naar de cloud. Een goed startpunt als je het ons vraagt, want daarmee maken ze de weg vrij voor efficiënter werken. De cloud is namelijk 24/7 bereikbaar, waardoor iedereen altijd en overal bij belangrijke bedrijfsgegevens kan – medewerkers, maar ook flexkrachten. Zo kunnen flexkrachten bijvoorbeeld eenvoudig hun uren klokken op hun mobiel en deze uren na hun werkdag, terwijl ze lekker thuis op de bank zitten, doorgeven via een app. En er is nog zoveel méér mogelijk met de cloud.

De cloud: nog twee voordelen

Maar de uitgebreide mogelijkheden zijn niet de enige reden om voor de cloud te kiezen. Want werken in de cloud is naast efficiënter ook veiliger. Applicaties en gegevens staan op een veilige locatie en worden daar volledig geback-upped, waardoor de meest recente data altijd veilig is opgeslagen. Bovendien is werken in de cloud goedkoper dan werken op een eigen server. Zo’n server moet je immers (zelf) onderhouden, en daar heb je mensen en dure hardware voor nodig.

Een stapje verder: datagedreven werken

Maar laten we eerlijk zijn: hoewel overstappen naar de cloud een goed startpunt is, is het wat ons betreft niet het eindpunt. Als je het ons vraagt is de meest logische vervolgstap kiezen voor een online platform – een midoffice – waarin je eigen medewerkers, flexkrachten, inleners én bemiddelaars eenvoudig kunnen werken. In zo’n platform wordt alle data op één centrale plek gebundeld. Daarmee is het dé kans voor jou om processen te automatiseren en dus het werk nóg efficiënter en gemakkelijker te maken. Ook kun je met een midoffice datagedreven werken, oftewel: jouw organisatie sturen op basis van onbewerkte feiten en ruwe data. De midoffice verzamelt namelijk automatisch data, en hoe meer je daarvan tot je beschikking hebt, hoe makkelijker het wordt om je KPI’s in de gaten te houden en – waar nodig – bij te sturen. En dát geeft je écht de kans om onderscheidend vermogen te creëren ten opzichte van concurrenten. Net als Adyen, Klarna en Airbnb.

Wil je niet langer wachten? Lees meer over dit onderwerp in onze blog over strategisch sturen op KPI’s met data uit een midoffice.

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

photo-avatar-bg

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!