De laatste tips, tricks, updates & nieuws
6 redenen om je portal nú uit te breiden met een app
Stan Olde Wieverink

Stan Olde Wieverink

12 October 2021

We schreven het al in 2018: mobile wordt steeds belangrijker. “Waarom schrijven jullie er nu, drie jaar later, dan nog een blog over?”, denk je misschien. Het antwoord op die vraag is simpel. Want waar het hebben van een app in 2018 nog een manier was om voor te lopen op de concurrentie, is het níet hebben van een app bij jouw portal nu een garantie om achter te blijven op je concurrenten. De nieuwe generatie op de arbeidsmarkt is namelijk vergroeid met de smartphone.

Spring nu eens wél de sloot in

Heeft jouw uitzend- of payrollorganisatie nog geen app, dan wordt het dus écht tijd. Wat zeggen we: je hebt geen tijd meer te verliezen! Je doet er je flexkrachten, je inleners en jezelf een groot plezier mee – iedereen profiteert er namelijk van. Je kunt immers al via een app fastfood of boodschappen thuis laten bezorgen, mediteren en beleggen… waarom dan niet uren registreren? Verlof aanvragen? Of het arbeidscontract ondertekenen? En hoewel we in Nederland gek zijn op het spreekwoord dat als iedereen in de sloot springt, jij er vooral niet achteraan moet springen, gaat dat spreekwoord in dit geval niet op. Een app levert namelijk zes belangrijke voordelen op.

Reden 1. Een app is overal en altijd te gebruiken

In een mobiele app geven flexkrachten hun uren door, declareren ze gemaakte kosten, vragen ze verlof aan en bekijken en/of ondertekenen ze belangrijke documenten. Ze hoeven dus niet meer naar jouw kantoor te komen om bijvoorbeeld werkbriefjes in te leveren. Het urenbriefje vullen ze gewoon in als ze ’s avonds voor de tv zitten. Dat zorgt niet alleen voor gemak, maar heeft ook als voordeel dat je flexkrachten altijd up-to-date zijn wat betreft hun urenregistratie, onkostendeclaraties en reserveringsaanvragen. Zij kunnen immers het volledige proces inzien via jouw mobiele app. En dat levert jóu dan weer een voordeel op, want als flexkrachten zelfredzamer zijn stellen ze jou en je collega’s minder vragen.

Reden 2. Met een app creëer je een fanbase voor jouw organisatie

Een app is gemakkelijk, snel en modern. Die kenmerken zorgen voor een goede merkbeleving. Flexkrachten hebben het bij wijze van spreken op een verjaardag nog over je: “Als je bij uitzendbureau X gaat werken, dan kun je gewoon in een app je uren doorgeven. Handig!” Zo creëer je dus een fanbase voor jouw organisatie en bind je nieuwe flexkrachten aan jouw club. En dat alleen maar omdat je hen met een app gebruiksgemak biedt.

Reden 3. Met een app is eenvoudig declareren met een foto mogelijk

Vaak is het declareren van onkosten een langdurig en onduidelijk proces. Je flexkrachten moeten bonnetjes opsturen of persoonlijk overhandigen op kantoor, en dat kost natuurlijk onnodig veel tijd. Met een mobiele app maken je flexkrachten eenvoudig een foto van hun bonnetje, dat ze vervolgens met één klik declareren – gemakkelijker wordt het niet. Daarnaast betekent het voor jou als uitzender dat je nooit meer handmatig papieren declaraties hoeft te verwerken en dat je declaraties ook niet meer fysiek hoeft te bewaren.

Reden 4. Een app is ideaal voor buitenlandse flexkrachten

Werkt jouw uitzend- of payrollorganisatie veel met buitenlandse flexkrachten of seizoenskrachten? Met een app voorkom je dat zij een laptop mee hoeven te nemen als ze hier in Nederland aan het werk zijn. Ze hebben alleen maar een smartphone nodig om al hun administratieve handelingen te doen – of het nu gaat om het invoeren van uren, onkosten of reserveringen, het ondertekenen van een contract of solliciteren op een nieuwe vacature. En natuurlijk is de app beschikbaar in hun eigen taal.

Reden 5. Een app zorgt voor een positieve ervaring met jouw merk

Met een app ben je altijd aanwezig op het favoriete communicatiemiddel van jouw flexkrachten: de smartphone. Ze hoeven alleen maar op een icoontje te klikken om jouw app te openen – sneller en gemakkelijker kan het bijna niet. Met één simpele klik ben je dus al met flexkrachten in contact.

Reden 6. Met een app kun je proactief zijn

Uitzenders en payrollers met een app zijn flexibel in de communicatie met hun flexkrachten. Natuurlijk, ze kunnen nog steeds mailtjes sturen, bellen of WhatsAppen, maar ze kunnen ook in de app vacatures delen, arbeidscontracten aanbieden en herinneringen sturen als er nog een urenbriefje ontbreekt. Dat gebeurt proactief, dus zonder dat een flexkracht daar eerst voor moet inloggen in een portal. Met een eigen app kun jij ook proactief die interactie met je flexkrachten opzoeken, omdat een app je natuurlijk de mogelijkheid biedt om pushnotificaties te sturen. Zo gaat je berichtgeving een stuk sneller.

Zet de stap naar mobile

Wil je na het lezen van deze zes redenen niet langer wachten en ben je klaar voor jouw eigen mobiele app? Laat ons je helpen!  Vraag dan een demo aan, zodat wij je alles kunnen vertellen over de e-UUR-app.

Ontdek hoe je onderscheidend blijft

Stan Olde Wieverink

Over Stan Olde Wieverink

Marketing @ Akyla

105 artikelen van Stan

Direct contact

Kom direct met ons in contact. Wij helpen je graag verder!

photo-avatar-bg

Ben je enthousiast?

Ben je een uitzender, payroller of detacheerder?
Heb je vragen over onze software neem dan contact met ons op!