De laatste tips, tricks, updates & nieuws
De trend van 2018: Mobile First
Evelien van het Reve

Evelien van het Reve

15 november 2018

Het nieuwe jaar is net begonnen. Een mooi moment om de grootste trend van 2018 te bespreken, mobile. Nu al jarenlang het percentage mobiele telefoon bezitters stijgt wordt 2018 het jaar om de focus te verleggen van desktop naar mobiel. Tegenwoordig bezit maar liefst 86% van de Nederlanders al een mobiel toestel. Het is dus ook niet gek dat mobile gezien wordt als de trend van 2018. Dit zien we ook terug bij bedrijven als een Monsterboard en de NBBU. Monsterboard zet dit jaar in op online solliciteren, terwijl de NBBU recentelijk een cao-app lanceerde. Kortom 2018 is het jaar om te focussen op mobile.

Ook binnen de uitzendbranche zul je dit gaan merken. Bijna al je flexkrachten hebben immers een smartphone of mobiel. Steeds meer bedrijven maken de keus om een app te gaan gebruiken, maar wat zijn de voordelen van een app voor je flexkrachten? In deze blog behandelen we de top 4 voordelen van een app voor payrollers, detacheerders en uitzenders.

1. Plaats en tijd onafhankelijk

Met behulp van een mobiele app hebben je flexkrachten altijd en overal snel toegang tot je online omgeving. Een app maakt het gemakkelijk om in een vrij kort tijdsbestek, eenvoudig te kunnen bekijken wat de huidige stand van zaken is. Je flexkrachten kunnen zo snel en eenvoudig urenbriefjes invullen, maar ook bijvoorbeeld hun loonstroken en overige documenten bekijken.

2. Eenvoudig declareren met een foto

Vaak is het declareren van onkosten een langdurig en onduidelijk proces. Je flexkrachten moeten de bonnen opsturen of persoonlijk overhandigen op kantoor, iets wat hen onnodig veel tijd kost. Een mobiele app kan dit een stuk eenvoudiger maken voor je medewerkers en flexkrachten. Met behulp van de app kunnen je flexkrachten eenvoudig een foto maken van hun declaratie. Dit maakt het declareren van onkosten voor je flexkrachten een vele malen gebruiksvriendelijker proces. Daarnaast betekent het, voor jou als uitzender, dat je de papieren bonnen niet meer handmatig hoeft te verwerken en tevens niet meer fysiek hoeft te bewaren.

3. Sneller ingelogd, nog sneller uren registreren

Een tevens belangrijke trend voor 2018 is het optimaliseren van de gebruikservaring. Een betere gebruikservaring komt namelijk ten goede aan de algemene merkbeleving. Een app kan hierbij zeer goed ondersteunen, omdat veel functies van een app niet toegankelijk zijn op alleen de mobiele webbrowser.
Daarnaast kan het online inloggen op de desktop voor veel flexkrachten een vrij grote drempel zijn, waardoor het vrij logisch is om je flexkrachten ook de mogelijkheid te bieden om hun uren te registeren via een mobiele app. Bijna alle Nederlanders zijn immers in het bezit zijn van een smartphone. Zo maak je het voor je flexkrachten gemakkelijker om hun uren te registeren en is men niet langer gebonden aan de computer thuis.

4. Volledig inzicht in de lopende processen

Met behulp van een app zijn je flexkrachten altijd up-to-date wat betreft hun urenregistratie, onkostendeclaraties en reserveringsaanvragen. Zij kunnen het volledige proces inzien via een mobiele app. Wat resulteert in minder vragen, zodat je medewerkers meer tijd overhouden om te doen waar je organisatie goed in is.

Wil je meer informatie over de mogelijkheden van een app?

Bekijk dan eens onze urenregistratie app-pagina!

Evelien van het Reve

Over Evelien van het Reve

Denk je, als uitzender, payroller of detacheerder wel eens: Hoe kan ik eenvoudig en snel volledig digitaal mijn uren verwerken? Ik kan je hierbij ondersteunen en adviseren!

3 artikelen van Evelien